Tutaj jesteś: Zwierzęta > Psy > Karmienie Psów > Jak karmić yorki?
Jak karmić yorki?

Jak karmić yorki?

, specjalista Tipy.pl
 5/5 (185 ocen)
Oceń 
Tak jak w przypadku innych psów żywienie yorkshire terierów należy do obowiązków dnia codziennego. Dieta yorków nie różni się specjalnie, od tej jaką stosuje się u innych psów. Zasadniczą różnicą jest w tym przypadku jednak jej wielkość. Poniższy artykuł wyjaśni proces żywienia, według jakiego powinien postępować każdy właściciel yorkshire teriera. Temat obejmuje takie zagadnienia jak: "Kiedy karmić yorka?", "Jaką ilością pożywienia karmić yorka?" oraz "Czym karmić yorka?". Poprzez przyswojenie tych informacji i zastosowanie się do poniższych rad sprawisz, że Twój yorkshire terier będzie wesołym, pełnym energii i zdrowym psem.
1
Szczeniaki Yorka

Karmienie szczeniaka yorka.

Kiedy malutki szczeniak yorkshire teriera przeszedł już przez wczesny okres żywienia się jedynie pokarmem matki, należy zapewnić mu nowe źródło odżywiania. Kiedy masz zamiar przygarnąć do swojego domu psa, koniecznie zapytaj poprzedniego właściciela lub hodowcę jakie jedzenie będzie dla niego najlepsze. Bardzo możliwe, że zaczęli już oni używać jakiejś specjalnej, sprawdzonej marki karmy, którą stosują także dla innych swoich psów. Jeśli uznasz, że możesz sobie finansowo pozwolić na taką karmę zdecydowanie kontynuuj jej stosowanie, jeśli jednak okaże się ona zbyt droga zmień ją na inną dobrą karmę dla szczeniaków.

Jeżeli postanawiasz zmienić psu karmę rób to powoli i stopniowo. Najpierw dodawaj małe ilości nowej karmy do tej starego rodzaju, co jakiś czas je zwiększając, aż do momentu kiedy w misce zostanie już tylko nowy pokarm. Takie postępowanie pozwoli Twojemu psu przystosować się do nowego pokarmu, a także zmniejszy ryzyko różnych dolegliwości żołądkowych u Twojego pieska.

W młodym wieku szczeniaczki Yorkshire Teriera będzie przepełniała ogromna energia, co sprawi, że bardzo szybko będą spalać kalorie. Początkowo najlepszym pomysłem będzie karmienie małych piesków około cztery razy dziennie. Dzięki temu zaspokoisz ich wszystkie żywieniowe potrzeby. Jeśli spróbujesz połączyć wszystkie cztery posiłki w jeden szczeniaki najprawdopodobniej spalą wszystkie kalorie jeszcze przed końcem dnia i pójdą spać głodne lub pochorują się od nadmiaru jedzenia albo zostawią część jedzenia w misce, gdyż będzie to dla nich zbyt duża ilość pokarmu.

Karmiąc szczeniaki małymi porcjami, o stałych porach dnia ustalisz dla nich pewien rytm, który nauczy je, że w momencie kiedy będą robić się głodne niebawem będzie na nie już czekać jedzenie.

Jak wytresować psa?
Jak obcinać psu paznokcie?
Jak oduczyć psa gryzienia?
Jak nauczyć psa komendy
strona 1 z 3następna >
Przeczytaj teraz: Jak kąpać yorka?
 5/5 (185 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Jak zrobić papiloty yorkowi?
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub