Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Choroby Nerek > Jak leczyć kamienie nerkowe?

Jak leczyć kamienie nerkowe?

Stopień trudności: trudne
, specjalista Tipy.pl
 3.3/5 (6 ocen)
Oceń 

Z naturopatycznego punktu widzenia, kamienie nerkowe, które nie występują jako skutek zaburzeń genetycznych czy metabolicznych są powiązane z dietą. Prawidłowe odżywianie może wspomóc zdrowe funkcjonowanie nerek i zapobiec powstawaniu kamieni, a naturalne terapie mogą pomóc złagodzić ból powstający w momencie wydalania kamieni. Leczenie kamieni nerkowych należy podjąć tylko wtedy, kiedy taką diagnozę postawił lekarz.

Odżywianie a kamienie nerkowe. Następujące zalecenia żywieniowe mogą pomóc w zapobieganiu powstawania kamieni nerkowych lub pomóc w przypadku ich ponownego wystąpienia:

1

Dieta na kamienie nerkowe

Stosuj dietę bogatą we wszystkie produkty żywieniowe, czyli liściaste zielone warzywa, owoce, jarzyny, produkty pełnoziarniste, rośliny strączkowe oraz ryby i drób w małych porcjach. Dołącz do niej również produkty bogate w magnez i wapń, takie jak: brązowy ryż, banany, płatki owsiane, jęczmień i soja oraz produkty bogate w błonnik, czyli np.: otręby owsiane, psyllium husk czy siemię lniane.

2

Pij dużo wody.

Prawidłowe nawodnienie organizmu pomaga zapobiegać zagęszczeniu się moczu i jego krystalizacji, która z kolei może prowadzić do formowania się kamieni. Poza tym picie dużej ilości wody pomaga zapobiegać zapaleniom dróg moczowych, co prowadzi do zmniejszenia ryzyka powstawania kamieni struwitowych. Kolor moczu może wskazywać na poziom jego zagęszczenia, i tak odpowiednio: ciemna lub jasna barwa moczu wskazuje na zagęszczenie wysokie, podczas gdy mocz blady, bez koloru oznacza jego rozcieńczenie.

Jak zapobiec nowotworowi prostaty?
Domowe sposoby na prostatę
Domowe sposoby na infekcje dróg moczowych
Jak naturalnie rozpuścić kamienie nerkowe?
strona 1 z 2następna >
 3.3/5 (6 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Kamica nerkowa to choroba polegająca na wytrącaniu się w drogach moczowych nierozpuszczalnych kamieni. Kamienie nerkowe...
Jak zapobiegać powstawaniu kamieni nerkowych?
Kamica nerkowa to choroba polegająca na wytrącaniu się...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub