Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Choroby Nerek > Jak pozbyć się kamieni nerkowych?
Jak pozbyć się kamieni nerkowych?

Jak pozbyć się kamieni nerkowych?

Stopień trudności: trudne
, specjalista Tipy.pl
 4/5 (252 ocen)
Oceń 

Dla pacjentów cierpiących na nawrót kamicy nerkowej, pocieszającym będzie fakt, iż podczas badań naukowych ustalono, że bakteria Oxalobacter formigenes może zmniejszyć ryzyko związane z powstawaniem kamieni bez żadnych znanych skutków ubocznych. Odkrycia dokonane podczas badań zostały opublikowane przez naukowca Davida Kaufmana w 2008 roku.

Produkty bogate w magnez, takie jak jabłka, mandarynki, avocado, fasola, orzechy włoskie itd., mogą być pomocne w zapobieganiu formowania się kamieni nerkowych.

Cytryny mają najwyższy poziom zagęszczenia cytrynianów wśród wszystkich owoców cytrusowych. Cytrynian jest naturalnym inhibitorem powstawania kamieni. Według Rogera Sur z Uniwersytetu w San Diego codzienne picie 120 ml soku wyciśniętego z cytryny, rozprowadzonego w 2 litrach wody zmniejsza ryzyko tworzenia się kamieni.

Możesz wypróbować poniższe, domowej roboty leki na kamicę nerkową. Przeczytaj także inne dostępne publikacje na temat leczenia kamieni.

6

Leczenie przy pomocy owocu granatu

Weź 1 kubeczek nasion granatu i 2 kubeczki Macrotyloma uniflorum (rzadka odmiana fasoli) i ugotuj z nich zupę, którą następnie wypij.

7
Fasola

Leczenie kamicy nerkowej za pomocą fasoli.

Usuń fasolki z łupek. Następnie gotuj 50 gram drobno posiekanych łupek w 4 litrach wody przez około 6 godzin. Odcedź płyn przez muślin i schładzaj go przez około 6 godzin. Wypijaj szklankę tego wywaru co 2 godziny pierwszego dnia stosowania, a następnie kilka razy w tygodniu.

8

Zioła na kamienie nerkowe.

Zmieszaj 90 ml soku ananasowego z 90 ml wody, szczyptą gałki muszkatołowej i szczyptą cynamonu i pij codziennie rano i wieczorem przez około 4-5 dni.

Alternatywnie przyjmuj suplement diety zawierający w swoim składzie skrzyp polny (np. tutaj). Roślina ta, choć kojarzona do tej pory z wyłącznie z poprawą kondycji włosów i paznokci, pomaga również przeciwdziałać tworzeniu się kamieni nerkowych.

9
Arbuz

Inne produkty mogące pomóc.

Bazylia, seler, arbuz i winogrona mają same zalety przy leczeniu kamieni nerkowych.

Jak leczyć zatrucie alkoholowe?
Jak leczyć jęczmień na oku?
Jak leczyć zatrucie pokarmowe?
Jak odetkać ucho zatkane woskowiną?
 4/5 (252 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

Wielu z nas cierpi na zaburzenie zwane kamicą nerkową. W nerkach lub drogach moczowych tworzą się wówczas kamienie....
Jak naturalnie rozpuścić kamienie nerkowe?
Wielu z nas cierpi na zaburzenie zwane kamicą nerkową...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub