Tutaj jesteś: Zwierzęta > Psy > Rasy Psów > Jaką rasę psa wybrać?

Jaką rasę psa wybrać?

, specjalista Tipy.pl
 5/5 (170 ocen)
Oceń 
Zakup psa to bardzo ważne wydarzenie w życiu rodziny. Decyzja nie powinna być podjęta spontanicznie i pochopnie, pamiętajmy, że jest to zobowiązanie na wiele lat i nie będziemy mogli zrezygnować po kilku dniach. Bądźmy więc odpowiedzialni! Na początek zastanówmy się czy chcemy adoptować psa ze schroniska, wziąć szczeniaka od znajomego, bo jego suczka się oszczeniła, czy kupujemy psa rasowego? Zakładamy, że decydujemy się na psa rasowego i mamy możliwość dobrania rasy odpowiedniej do naszego stylu życia i oczekiwań.
1
Na początek zastanówmy się czy zwierzę ma mieszkać w budzie, czy będzie wpuszczany do domu. Od tego wiele zależy. Do mieszkania na dworze nadają się raczej większe psy o dłuższej szacie i dobrze znoszące chłody, mogą to być np. bernardyny, wilczury lub husky. Na dworze nie powinny mieszkać psy o krótkiej sierści, podatne na przeziębienia i oczywiście żadna rasa kanapowa (przecież chyba nikt nie wyobraża sobie yorka zamkniętego w kojcu). Nie popadajmy też w przekonanie, że każdy duży pies może spać na dworze, dogi mają imponujące rozmiary, mimo to nie powinny być trzymane w kojcu.
2
Pomyślmy teraz, czy pies na być typowym pupilem do towarzystwa, czy ma spełniać jakieś obowiązki, jak pilnowanie domu. Do stróżowania świetnie nadają się np. akita lub owczarek podhalański.
3
Teraz warto wziąć pod lupę styl naszego życia. Oczywiście jeśli przez większość czasu nie ma nas w domu, powinniśmy się w ogóle zastanowić nad sensem nabycia czworonoga. Jeśli jednak jesteśmy typowymi kanapowcami, to wybierzmy też takiego psa. Dla przykładu mops sprawdzi się świetnie w roli przytulaka i leniucha. Jednak mimo to pamiętajmy, że codzienne spacery i tak będą obowiązkiem, co jednak odbije się pozytywnie zarówno na zdrowiu psa, jak i właściciela.
Jak oduczyć szczeniaka załatwiania się w domu?
Jak nauczyć psa spania w legowisku?
Jak wybrać imię dla psa?
Jak zaprzyjaźnić się z psem?
strona 1 z 2następna >
Przeczytaj teraz: Jak wybrać psa?
 5/5 (170 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Nie każdy z nas ucieszy się ze zwykłego kundelka. Zazwyczaj mamy swoje ulubione rasy, wśród których rozstrzyga się...
Jakiego psa wybrać? Rasy psów i ich choroby
Nie każdy z nas ucieszy się ze zwykłego kundelka. Zazwyczaj...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub