Tutaj jesteś: Zwierzęta > Rybki > Akwaria > Jak założyć akwarium?
Jak założyć akwarium?

Jak założyć akwarium?

, specjalista Tipy.pl
 3/5 (2 ocen)
Oceń 
Ładnie założone i utrzymane akwarium stanowi prawdziwą ozdobę dla pomieszczenia, w którym się znajduje. Przyjemność z obserwacji rybek wpływa na nas uspokajająco i relaksująco. Jednak aby samodzielnie założyć ozdobny zbiornik wodny w domu, musimy poświęcić nieco pracy i pieniędzy, a przede wszystkim zdobyć niezbędną wiedzę, aby nie popełnić podstawowych błędów.
1
Pierwszym krokiem jest wybór akwarium. Możemy zdecydować o tym, czy zbiornik ma być prosty, czy profilowany. Nie wybieraj do niedawna bardzo popularnych kul, są one nieporęcznie i nie wpływają zbyt dobrze na ryby.
2
Wielkość zbiornika zależy od warunków, jakimi dysponujemy. Ogólna zasada mówi, że im większe akwarium, tym łatwiej utrzymać je w czystości oraz oczywiście im większa powierzchnia, tym bardziej „zadowolone” ryby. Dla początkujących odpowiednie będzie akwarium o pojemności ok. 100l.
3
Następnie należy pomyśleć o usytuowaniu naszego zbiornika. Miejsce powinno być stabilne, tak duże, aby cała dolna tafla szkła akwarium była podparta, pamiętajmy też, że akwarium ma być dekoracją pokoju, więc powinno być dobrze widoczne, ale też dostęp do niego nie powinien być utrudniony (przecież musimy karmić rybki i pielęgnować cały zbiornik). Uważnie więc dobierzmy właściwe miejsce, omijajmy chwiejne stoliki i miejsca odsłonięte, szkoda by było, gdyby szkło się potłukło. Rybki nie powinny też znajdować się zbyt blisko okna, ponieważ słońce przyspieszy wzrost glonów i będzie dodatkowo nagrzewać wodę.
Jak wymieniać wodę w akwarium?
Jak przygotować korzeń do akwarium?
Jak karmić bojownika?
Jak uszczelnić akwarium?
strona 1 z 2następna >
Przeczytaj teraz: Jak napowietrzać akwarium?
 3/5 (2 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Jak uniknąć glonów w akwarium?
Każdego właściciela akwarium prędzej czy później...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub