Tutaj jesteś: Nauka i Edukacja > Podstawówki i Gimnazja > Problemy w Szkole > Jak uczyć dzieci z autyzmem?
Jak uczyć dzieci z autyzmem?

Jak uczyć dzieci z autyzmem?

Stopień trudności: trudne
, specjalista Tipy.pl
 4/5 (1 ocen)
Oceń 
Autyzm, inaczej zespół Kannera, to zaburzenie w rozwoju dziecka. Dzieci autystyczne mają problemy z wyrażaniem uczuć, nawiązywaniem relacji społecznych oraz integracją wrażeń zmysłowych. Najczęściej autyzm pojawia się w pierwszych trzech latach życia dziecka. Należy również dodać, że występuje cztery razy częściej u chłopców, niż u dziewczynek. Autystyczne dzieci przeważnie mają problemy z nauką oraz koncentracją. Dlatego też bardzo ważne jest umiejętne podejście do takiego dziecka. Wymaga ono specjalistycznej opieki nauczyciela, który ułatwi mu rozwój umysłowy.
1
Po pierwsze trzeba powiedzieć kilka słów o charakterystyce tej choroby. Jest to konieczne, żeby zrozumieć dzieci autystyczne oraz odpowiednio do nich podejść. Jakie zachowania są charakterystyczne dla tego zaburzenia? Dziecko może izolować się, jest niezdolne do interakcji społecznych. Występują u niego zaburzenia mowy (np. odwracanie zaimków). Dziecko niechętnie zmienia otoczenie, jednak z łatwością przychodzi mu zapamiętywanie.
2
Co jeszcze jest ważne? Dzieci autystyczne nadmiernie porządkują zabawki. Muszą one być na odpowiednim miejscu. Nie przeszkadzajmy w tym dziecku. Dodatkowo, do charakterystycznych objawów tej choroby możemy zaliczyć także słaby kontakt wzrokowy, brak bądź bardzo rzadki uśmiech, a także różnego rodzaju urojenia. Gdy będziemy świadomi objawów tej choroby, będzie nam łatwiej pracować z dziećmi autystycznymi.
3
Jak wiadomo, dzieci cierpiące na autyzm lubią rutynę i łatwiej się w niej odnajdują. Dlatego też podczas nauki należy ustalić plan. Dzieci muszą wiedzieć co się wydarzy po czynności, którą właśnie wykonują. Umieść w sali zegarek oraz rozpiskę z planem dnia. W ten sposób dzieci łatwiej odnajdą się w rzeczywistości. Jeśli musisz zmienić kolejność czynności, zrób to w sposób delikatny, żeby nie zakłócić drastycznie porządku dnia.
Jak przestać przeklinać?
Jak postępować z dzieckiem autystycznym?
Jak napisać podanie?
Jak nauczyć się mnożyć?
strona 1 z 2następna >
 4/5 (1 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Jak pomóc dziecku z autyzmem?
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub