Tutaj jesteś: Motoryzacja > Jazda i Bezpieczeństwo > Bezpieczna Jazda > Jakie powinno być ciśnienie w oponach?
Jakie powinno być ciśnienie w oponach?

Jakie powinno być ciśnienie w oponach?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (3 ocen)
Oceń 
Kierowcy często zapominają o kontroli ciśnienia w oponach, a jest to ważne dla utrzymania prawidłowego oporu toczenia, osiągów, spalania oraz odpowiednio szybkiej reakcji na drodze. To jedna z podstawowych czynności obsługowych samochodu.
1
Powietrze ucieka z opon nawet, jeżeli masz nowe zawory. Oczywiście nie dzieje się to z dnia na dzień, ale stopniowo, cząsteczki powietrza są bowiem w stanie przeniknąć pomiędzy cząsteczkami gumy, a także poprzez zawór. Dlatego pamiętaj, by okresowo kontrolować ciśnienie w oponach.
2
Jeżeli nie jesteś pewien, jakie ciśnienie jest prawidłowe dla twojego samochodu, sprawdź zalecenia producenta w instrukcji lub w informacji umieszczonej gdzieś na pojeździe. Najczęściej wytyczne dotyczące ciśnienia znajdują się na jednym z następujących miejsc: klapka wlewu paliwa, w otworze drzwi, obok fotela kierowcy, na tylnej krawędzi drzwi kierowcy. Jeżeli jednak nie możesz nic znaleźć, poszukaj tabel ciśnień w Internecie.
3
Dobierając ciśnienie, weź pod uwagę obciążenie samochodu. Instrukcje czy informacje dotyczące ciśnienia zawsze podają różne wartości, przystosowane do danego obciążenia.
4
Ciśnienie sprawdzaj rano, przed jazdą, najlepiej w cieniu. Powietrze w oponach nie powinno być bowiem nagrzane. Rób to raz na miesiąc oraz przed dłuższą podróżą, choć dobrze jest robić to częściej.
Jak hamować biegami?
Jak zrobić własny odmrażacz do szyb?
Jak usunąć wilgoć z samochodu?
Jak i po co glinkować samochód?
strona 1 z 2następna >
Przeczytaj teraz: Jak hamować na lodzie?
 5/5 (3 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Istnieje wiele powodów wystąpienia rdzy na karoserii samochodu. Najczęstszym powodem są jednak uszkodzenia lakieru...
Jak usunąć rdzę z samochodu?
Istnieje wiele powodów wystąpienia rdzy na karoserii...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub