Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Sprzątanie > Usuwanie plam > Jak oczyścić buty z soli?
Jak oczyścić buty z soli?

Jak oczyścić buty z soli?

, specjalista Tipy.pl
 2.6/5 (5 ocen)
Oceń 

Buty skórzane lub ze skóry łatwo mogą ulec zniszczeniu przez okres zimowy poprzez sól która się osadza na butach. Kilka produktów do czyszczenia obuwia usuwa plamy z soli bardzo skutecznie, ale bardzo często zawierają one składniki które nie są przyjazne dla środowiska. Zamiast takich właśnie produktów, użyj łagodnego środka, który usunie plamy z soli, ale nie będzie zagrażał środowisku.

1

Woda:

W wielu przypadkach do usunięcia soli z butów zamszowych czy skórzanych wystarczy woda. Wystarczy zmoczyć ściereczkę czy gąbkę, dokładnie ją wyżymać, aby wyeliminować nadmiar wody i delikatnie przecierać zamszową czy skórzaną powierzchnię buta. W razie potrzeby czynność powtórz, aż plamy z soli znikną. Jeśli plamy nie znikną, spróbuj użyć innego środka wymienionego poniżej.

2

Ocet:

Ocet jest naturalnym środkiem, który jednocześnie czyści i dezynfekuje. Kiedy go rozcieńczymy będzie bezpieczny dla skóry i zamszu oraz z łatwością usunie plamy z soli. W naczyniu wymieszaj 1 szklankę wody z 1 łyżką stołową octu. Zamocz w roztworze ściereczkę i wcieraj w plamę do póki nie zniknie. Powtórz jeśli jest to konieczne, plamy z soli znikną, a Twoje buty będą wyglądać znowu jak nowe.

3

Płyn do mycia naczyń:

Płyn do mycia naczyń również działa idealnie jako łagodny środek do usuwania plam z soli ze skóry i zamszu. Rozcieńcz w naczyniu 1/2 szklanki wody z 5 kroplami płynu do mycia naczyń. Zamocz koniuszek ściereczki lub gąbki w roztworze i delikatnie pocieraj, dopóki plama z soli nie zniknie.

4

Woda utleniona:

Woda utleniona również zadziała jako środek do usuwania plam z soli Zrób roztwór rozcieńczony z 1/2 szklanki wody oraz 2 łyżek stołowych wody utlenionej. Zwilż koniec ściereczki w tym roztworze, pocieraj o zabrudzoną powierzchnie skórzana czy zamszową, do momentu, aż plama nie zniknie.

Jak czyścić irchę?
Jak wyczyścić plamy z krwi?
Jak wyprać dywan?
Jak wyczyścić wosk?
 2.6/5 (5 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Chcesz by twoja garderoba zawsze wyglądała idealnie jednak nie zawsze masz czas by nad nią zapanować? Oto kilka rad jak...
Jak odświeżyć garderobę domowymi produktami?
Chcesz by twoja garderoba zawsze wyglądała idealnie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub