Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Sprzątanie > Usuwanie plam > Jak oczyścić buty z soli?
Jak oczyścić buty z soli?

Jak oczyścić buty z soli?

, specjalista Tipy.pl
 2.6/5 (5 ocen)
Oceń 

Buty skórzane lub ze skóry łatwo mogą ulec zniszczeniu przez okres zimowy poprzez sól która się osadza na butach. Kilka produktów do czyszczenia obuwia usuwa plamy z soli bardzo skutecznie, ale bardzo często zawierają one składniki które nie są przyjazne dla środowiska. Zamiast takich właśnie produktów, użyj łagodnego środka, który usunie plamy z soli, ale nie będzie zagrażał środowisku.

1

Woda:

W wielu przypadkach do usunięcia soli z butów zamszowych czy skórzanych wystarczy woda. Wystarczy zmoczyć ściereczkę czy gąbkę, dokładnie ją wyżymać, aby wyeliminować nadmiar wody i delikatnie przecierać zamszową czy skórzaną powierzchnię buta. W razie potrzeby czynność powtórz, aż plamy z soli znikną. Jeśli plamy nie znikną, spróbuj użyć innego środka wymienionego poniżej.

2

Ocet:

Ocet jest naturalnym środkiem, który jednocześnie czyści i dezynfekuje. Kiedy go rozcieńczymy będzie bezpieczny dla skóry i zamszu oraz z łatwością usunie plamy z soli. W naczyniu wymieszaj 1 szklankę wody z 1 łyżką stołową octu. Zamocz w roztworze ściereczkę i wcieraj w plamę do póki nie zniknie. Powtórz jeśli jest to konieczne, plamy z soli znikną, a Twoje buty będą wyglądać znowu jak nowe.

3

Płyn do mycia naczyń:

Płyn do mycia naczyń również działa idealnie jako łagodny środek do usuwania plam z soli ze skóry i zamszu. Rozcieńcz w naczyniu 1/2 szklanki wody z 5 kroplami płynu do mycia naczyń. Zamocz koniuszek ściereczki lub gąbki w roztworze i delikatnie pocieraj, dopóki plama z soli nie zniknie.

4

Woda utleniona:

Woda utleniona również zadziała jako środek do usuwania plam z soli Zrób roztwór rozcieńczony z 1/2 szklanki wody oraz 2 łyżek stołowych wody utlenionej. Zwilż koniec ściereczki w tym roztworze, pocieraj o zabrudzoną powierzchnie skórzana czy zamszową, do momentu, aż plama nie zniknie.

Jak usunąć plamy z żywicy?
Jak wywabić plamy z długopisu?
Jak czyścić plamy na skórze?
Jak wyczyścić plamy z krwi?
Przeczytaj teraz: Jak czyścić skórę?
 2.6/5 (5 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

W sklepach można znaleźć wiele środków do czyszczenia butów. Są one drogie i nie zawsze skuteczne. Poniżej przedstawiam...
Czyszczenie butów - skuteczne i tanie sposoby
W sklepach można znaleźć wiele środków do czyszczenia...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub