Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Rośliny, Kwiaty i Zioła > Rośliny doniczkowe > Jak pielęgnować fiołka afrykańskiego?

Jak pielęgnować fiołka afrykańskiego?

, specjalista Tipy.pl
 3.5/5 (19 ocen)
Oceń 
Fiołki afrykańskie są pięknymi kwiatami doniczkowymi. Pięknie prezentują się na parapecie okna. Kwitną obficie, a przy odpowiedniej pielęgnacji - nawet przez cały rok. Ich kwiaty mają barwę od ciemnofioletowej po jasny fiolet, róż, biały, niebieski, czerwony a także dwukolorowy. Niektóre odmiany mają kolorowe liście.
ziemię, najlepiej torf, doniczkę, podstawkę, w okresie wiosenno letnim: płyn do kwiatów kwitnących
1
Posadzone w doniczce fiołki należy starannie pielęgnować. Roślina ta potrzebuje dużo światła, ale nie bezpośredniego słońca. Dobrze znosi słońce zimowe. Dobre oświetlenie spowoduje, że będzie kwitła przez cały rok. Fiołki przesadzamy wiosną, używamy trochę mniejszych doniczek, w których kwiaty lepiej kwitną. Fiołki osiągają wysokość do 15cm w zależności od odmiany. Kwiaty te można rozmnażać przez odcięcie kawałka ogonka liściowego lub przez rozdzielenie większej części rośliny.
2
Nie zraszaj fiołka afrykańskiego, podlewaj go wówczas, gdy ziemia w doniczce będzie lekko przeschnięta. Wodę wlewaj na podstawkę, jej nadmiar usuń po około 40 minutach. W okresie wiosenno-letnim odżywiaj roślinę nawozem płynnym do kwiatów kwitnących w stężeniu opisanym na opakowaniu. Jeżeli roślina jest zdrowa, ale nie kwitnie, przyczyną tego może być za duża doniczka. Jeżeli mimo to fiołek nie będzie kwitnął, dodaj do wody szczyptę uwodnionego siarczanu magnezu - ale tylko jeden raz w czasie sezonu. Zabieg ten spowoduje pobudzenie rośliny do kwitnienia.
Gdy roślina kwitnie drugi raz, to zwykle jej kwiaty są małe i nieliczne.

Zwiędłe kwiaty i liście usuwaj. Zakurzone liście czyść delikatnie miękkim pędzelkiem tak, aby nie uszkodzić rośliny. Nie nabłyszczaj liści, ,może to spowodować, że zaczną czernieć.
Jak pielęgnować pelargonie wielokwiatowe?
Jak przedłużyć żywotność chryzantemom?
Jak pielęgnować Gwiazdę Betlejemską przez cały rok?
Jak podlewać paprocie?
Ostrzeżenia
  • Pamiętaj, że przed każdym podlewaniem należy sprawdzić czy ziemia jest lekko przesuszona. Rośliny nie należy dokarmiać częściej, niż raz na dwa tygodnie.
Wskazówki
  • Należy pamiętać, że fiołek afrykański będzie nam kwitnął obficie i cieszył nasze oczy, jeżeli będziemy odpowiednio go pielęgnować. A więc stwórzmy mu odpowiednie warunki, a odpłaci nam pięknymi kwiatami. Minimalna temperatura, w której powinna przebywać roślina to 16 stopni C. Pamiętaj, że pączki kwiatowe nie zawiązują się podczas krótkich dni, ale doświetlenie rośliny pobudzi ją do kwitnienia.
strona 1 z 2następna >
Przeczytaj teraz: Jak hodować fikusa?
 3.5/5 (19 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Anturium wymaga stosunkowo wysokiej, stałej temperatury i dużej wilgotności powietrza. Kupując roślinę należy zwrócić...
Jak pielęgnować anturium?
Anturium wymaga stosunkowo wysokiej, stałej temperatury i dużej wilgotności powietrza...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub