Tutaj jesteś: Zdrowie > Stomatologia > Czyszczenie Zębów > Jak usunąć osad z zębów?
Jak usunąć osad z zębów?

Jak usunąć osad z zębów?

, specjalista Tipy.pl
 3.8/5 (11 ocen)
Oceń 
Dla tych którzy nie wiedzą czym jest osad nazębny: chodzi o ten paskudny, oślizgły i żółty osad, który powstaje na zębach. Szczerość to podstawa, więc dodam, że jest to nawet bardziej obrzydliwe niż gdy się o tym słucha. Osad nazębny to nagromadzone masy bakterii, ich obumarłe szczątki i cząstki jedzenia, przyczepione do Twoich zębów i spokojnie relaksujących się w Twoich ustach. Jest to dość wstrętne. Jeżeli osad nie będzie usuwany regularnie i zawczasu, sytuacja może się pogorszyć i doprowadzić do powstania kamienia nazębnego. To w zasadzie ta sama rzecz, oprócz tego, że kamień nazębny jest super-utwardzony. Zaczyna on twardnieć w przeciągu 24-48 godzin, a po tygodniu lub dwóch staje się jak skała. Także staje się jasnym fakt, że usuwając regularnie osad możesz uniknąć powstania kamienia nazębnego. Usuwanie osadu jest w zasadzie jedną z najłatwiejszych rzeczy jaką możesz zrobić osobiście. Potrzebujesz jedynie nieco staranności i środków do usuwania osadu nazębnego. Jeżeli chcesz dowiedzieć się jak pozbyć się osadu, po prostu postępuj według wskazówek podanych w poniższym artykule i rozważ zakup środków pomocnych przy usuwaniu osadu z zębów.
1

Szczotkuj swoje zęby tak jakby jutra miało nie być.

Znowu wspominam o najbardziej oczywistej rzeczy, ale tak naprawdę wiele osób nie myje zębów tak jak trzeba i nie robią tego tak często i tak długo jak należy. Podczas szczotkowania zębów powinieneś zawsze stosować małe okrężne ruchy i upewnić się, że we wszystkie miejsca docierasz równomiernie. Tyle samo czasu co przednim zębom, poświęć również tylnym. Powinieneś myć zęby co najmniej dwa razy dziennie przez przynajmniej 4 minuty za każdym razem. Mniejsze szczoteczki są lepsze, gdyż łatwiej dostać się nimi do trudno dostępnych miejsc. Wybierz miękką szczoteczkę z zaokrąglonym włosiem.

2

Nitkuj zęby

Skoro jesteśmy przy szczotkowaniu, możesz również użyć nici dentystycznej. Bakterie powodujące osad nie gromadzą się jedynie na płaskich powierzchniach zębów, ale również między zębami, dlatego nitkowanie jest równie ważnym aspektem w walce z kamieniem nazębnym. Nici dentystycznej należy używać przynajmniej raz dziennie, chociaż najlepiej byłoby znaleźć czas na wykonanie tego zabiegu dwa razy dziennie. Możesz używać dowolnej nitki dentystycznej, nie ma to specjalnego znaczenia, ważne jest to aby dostać się między wszystkie zęby: górne, dolne, przednie i tylne. Uważaj na dziąsła podczas nitkowania zębów, gdyż bardzo łatwo je uszkodzić i spowodować krwawienie.

Jak czyścić psu zęby?
Jak rozpoznać zapalenie dziąseł?
Jak złagodzić ból zęba do czasu wizyty u dentysty?
Jak czyścić zęby szczoteczką elektryczną?
strona 1 z 4następna >
 3.8/5 (11 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

super - 2013-11-15
super, czyść zęby sodą i ścieraj szkliwo...i za niedługo odsłoniete szyjki ...
Jak czyścić zęby z aparatem?
Dbanie o zęby z aparatem stałym wymaga wiele pracy...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub