Tutaj jesteś: Zdrowie > Stomatologia > Czyszczenie Zębów > Jak usunąć przebarwienia na zębach?
Jak usunąć przebarwienia na zębach?

Jak usunąć przebarwienia na zębach?

, specjalista Tipy.pl
 3.2/5 (6 ocen)
Oceń 
Oczywistą rzeczą jest, że to zęby mają pierwszy kontakt z tym co wkładamy do ust. Lata palenia, picia kawy i herbaty albo po prostu niska higiena jamy ustnej, mogą prowadzić do przebarwień na zębach. Z poniższego artykułu dowiemy się więcej o tym jak można doprowadzić do przebarwień, ale co ważniejsze również o tym jak się ich pozbyć.
1

Powody powstawania przebarwień na zębach.

Są dwia rodzaje przebarwień na zębach, które można podzielić na przyczyny wewnętrzne i przyczyny zewnętrzne.

Zewnętrzne przebarwienia to takie, które są widoczne na zewnętrznej powierzchni zębów i są zazwyczaj powodowane przez bakterie lub grzybicę, które rozwijają się na naszych zębach. Zła higiena jamy ustnej, nawyki picia kawy czy herbaty oraz szereg innych nawyków mogących powodować powstawanie przebarwień na zewnętrznej stronie zębów to właśnie przyczyny zewnętrzne.

Przebarwienia wewnętrzne to takie, które wydają się rosnąć jakby w Twoich zębach lub w środku warstw zęba. Powstają one w wyniku przyczyn systemowych, tj. antybiotyki, starszy wiek, jakiś konkretny uraz zębów, za dużo fluoru, próchnica, a nawet plomby.

2

Dobra higiena jamy ustnej.

Przebarwienia nie pojawiają się nagle, w ciągu jednej nocy. Zazwyczaj są one rezultatem lat wystawiania Twoich zębów na najróżniejsze czynniki, powodujące ich powstawanie. Najprostszym rozwiązaniem byłoby mycie zębów zaraz po posiłku, albo przynajmniej 3 razy dziennie, i przeznaczyć około 10 minut na każde szczotkowanie.

Regularne korzystanie z nici dentystycznej i stosowanie płynu do płukania ust również pomagają w utrzymać Twoją jamę ustną nie tylko czystszą, ale również wolną od przebarwień. Powinieneś też odwiedzać swojego dentystę w ramach regularnych przeglądów i czyszczenia zębów, co 6 miesięcy.

Uwaga: Podczas gdy może się wydawać, iż mocne szczotkowanie zębów jest dobrym pomysłem, pod żadnym pozorem nie rób tego! Mocne szczotkowanie zębów może spowodować zdrapanie szkliwa i ukazanie się ciemniejszej warstwy zębiny, która znajduje się pod spodem. Stosuj szczoteczki z delikatnego włosia i myj zęby bardzo dokładnie i delikatnie.

Jak leczyć nadwrażliwość zębów?
Jak rozpoznać zapalenie dziąseł?
Jak palić po wyrwaniu ósemki?
Jak zapobiec nieświeżemu oddechowi?
strona 1 z 5następna >
 3.2/5 (6 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (3)

daria16rog - 2013-04-09
Nie zawsze pamięta się o tych propozycjach człowiek zalatany nie myśli o myciu zębów po każdym posiłku.
zigitrn - 2013-04-09
lepiej, ale i drożej :P
zenek50zenek - 2013-02-01
Nie lepiej wybielić profesjonalnie?
Wybielanie zębów za pomocą skórki od banana jest bezpieczne i zdrowe dla zębów. Skórka banana jest doskonałym źródłem...
Jak wybielić zęby skórką od banana?
Wybielanie zębów za pomocą skórki od banana jest bezpieczne...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub