Tutaj jesteś: Zdrowie > Stomatologia > Ortodoncja > Jak wyprostować zęby bez aparatu?
Jak wyprostować zęby bez aparatu?

Jak wyprostować zęby bez aparatu?

, specjalista Tipy.pl
 3.1/5 (24 ocen)
Oceń 
Najpopularniejszą metodą stosowaną w prostowaniu zębów jest aparat ortodontyczny, który bardzo często może być szalenie niewygodny dla pacjenta. W przypadku metalowych aparatów, metalowe druciki są przymocowane do przedniej strony zębów za pomocą zamków, na każdym zębie z osobna. Te metalowe druciki w połączeniu z zamkami są stopniowo coraz mocniej zaciskane w miarę upływu czasu, tak aby zmusić zęby do wyprostowania. Aparat ortodontyczny musi być stosowany przez pewien okres czasu, po to żeby zęby mogły się ustawić w prostszej pozycji. Noszenie aparatu może być bolesne, ponieważ metal może kaleczyć policzki, usta i język. Aparat ortodontyczny może także być dość niewygodny w użytkowaniu i niekiedy wyglądać nieestetycznie. W dzisiejszych czasach jest wiele najróżniejszych opcji aparatów ortodontycznych. Możesz na przykład wybrać aparat z kolorowymi ceramicznymi zamkami, które są w mniejszym rozmiarze albo aparat z zamkami szafirowymi, które mają bardzo małe tarcie. Jeżeli chcesz wyprostować swoje zęby bez stosowania aparatu ortodontycznego, jest to możliwe dzięki najnowszym technikom dentystycznym.
1

Jak prostować zęby bez aparatu ortodontycznego?

W dzisiejszych czasach istnieje możliwość wyprostowania zębów bez stosowania aparatu ortodontycznego, co jeszcze kilka lat temu było niewyobrażalne. Dziś jest dostępnych wiele innych opcji prostowania zębów, bez udziału tradycyjnych aparatów ortodontycznych.

Najbardziej popularną metodą jest obecnie system Invisalign, który tworzą przezroczyste płytki nakładane na zęby, w celu ich wyprostowania. Inną znaną metodą są aparaty językowe, które są mocowane po wewnętrznej stronie zębów tak, że są niewidoczne. Jest jeszcze wiele innych sposobów, jak między innymi kosmetyczne modelowanie zębów, porcelanowe licówki itd.

Przeczytaj poniższy artykuł, aby dowiedzieć się jak wyprostować zęby bez stosowania aparatu ortodontycznego.

2

Invisalign.

Jest to jedna z najpopularniejszych metod, aby wyprostować zęby, ponieważ system ten nie posiada niewygodnych dla użytkownika zamków.

Invisalign jest systemem, który opiera się na nakładaniu przezroczystych płytek (przypominających transparentne ochraniacze na dziąsła) na zęby, po to aby zmienić pozycje w jakich rosną zęby. Z natury przezroczyste, są naprawdę trudne do zauważenia. Użytkownicy mogą ściągać płytki do jedzenia i szczotkowania zębów. Nakładki należy wymieniać raz w tygodniu po to żeby osiągnąć zamierzone efekty. Kuracja zajmuje około roku, ale jest w miarę wygodna dla użytkowników. Jedyną wadą jest to, że system Invisalign jest najlepszy dla osób, które mają jedynie małą wadę zgryzu. Dodatkowym minusem jest także fakt, iż metoda ta jest znacznie droższa w porównaniu z tradycyjnym aparatem ortodontycznym.

Jak rozpoznać zapalenie dziąseł?
Jak czyścić zęby szczoteczką elektryczną?
Jak zatrzymać paradontozę?
Jak reklamować usługę dentystyczną?
strona 1 z 3następna >
 3.1/5 (24 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (3)

kamcia - 2013-05-28
Ja od siebie polecam Clear Aligner, który jest duuuuużo tańszy niż Invisalign i chyba łatwiej dostępny w Polsce, a działa tak samo :D Robiłam w salonie Ortodent w Rzeszowie i szczerze polecam :)
zigitrn - 2013-01-14
Niektórym kobietom aparat na zębach dodaje seksapilu ;)
zenek50zenek - 2013-01-11
nie uważam aby aparat był nieestetyczny jeśli dba sie o higienę jamy ustnej to wszytsko jest ok
Kluseczki inaczej nazywane są szagówkami, czyli pokrojone na rąby delikatne kluski z gotowanych ziemniaków. Jest to...
Jak zrobić domowe kopytka?
Kluseczki inaczej nazywane są szagówkami, czyli pokrojone na rąby delikatne kluski...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub