Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Przystawki, Zupy i Sałatki > Zupy > Jak zrobic żurek w chlebie?

Jak zrobic żurek w chlebie?

, specjalista Tipy.pl
 3.7/5 (23 ocen)
Oceń 
Prawdziwy domowy żurek, najlepiej podany w chlebie, jest smakiem świąt wielkanocnych. Nie ma co ukrywać, jego przygotowanie jest dość trudne i czasochłonne, ale to dzięki temu ta potrawa ma charakter odświętny, a nie codzienny, a jej smak kojarzy się z wiosną i wolnymi dniami. Poniżej znajduje się przepis na 4 porcje żurku, czyli w sam raz dla przeciętnej rodziny.
1 marchewka, 1 seler, 1 cebula, 2 białka z jaja kurzego, 4 całe jaja, pęto białej kiełbasy., 2 ząbki czosnku, mała garstka suszonych podgrzybków, dwa liście laurowe, 3 ziarna ziela angielskiego, 500 ml zakwasu na żurek (można kupić gotowy w sklepie), 2 łyżki śmietany 12%, szczypta majeranku, 4 bochenki okrągłego chlebka
1
Marchew, seler i cebulę oczyszczamy i obieramy, gotujemy warzywa w dużym garnku, do czasu, aż staną się lekko miękkie.
2
Następnie do garnka dorzucamy grzyby, ziele angielskie i listki laurowe, a całość przyprawiamy solą.
3
Przykrywamy garnek pokrywką – pozostawiając lufcik i gotujemy na małym ogniu przez ok. godzinę.
4
Gdy wszystko jest już miękkie, a wywar wyciągnął smak ze wszystkich składników, należy przecedzić go przez sitko. Czosnek ucieramy na tarce lub przeciskamy przez praskę i dodajemy do wywaru wraz z zakwasem.
5
Na koniec zabielamy zupę śmietaną i doprawiamy jeszcze w razie konieczności.
6
Teraz czas na przygotowanie chlebka. Ostrym nożem odcinamy jego górną część i odkładamy sobie na bok, będzie później swego rodzaju „pokrywką”.
7
Z pozostałej części wydrążamy środek, dość dokładnie, tak aby powstała pojemna miseczka.
8
Oddzielamy na boku białko od żółtka i delikatnie roztrzepujemy to pierwsze, po czym smarujemy tym białkiem wnętrze chlebka, skupiając się zwłaszcza na denku.
Jak zrobić barszcz ukraiński?
Jak ugotować barszcz z buraków?
Jak ugotować rosół?
Jak zrobić sadzone jajka w bekonie?
strona 1 z 2następna >
Przeczytaj teraz: Jak zrobić żurek?
 3.7/5 (23 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (3)

grazyna2 - 2013-04-05
ten przepis nie dla mnie-...ale pozdrawiam
joannanowa8019 - 2013-03-25
bardzo ciężkostrawne i niedobre jedzenie!
ziggy - 2012-04-09
lubie przepis na zur swojej roboty jest poprostu fantazja i lekko wchodzi a czuje sie doskonale..
Żur wigilijny to co innego niż żurek wielkanocny. Żur wigilijny jest bardziej kwaśny, mocniej doprawiony i składa się w...
Jak zrobić żur wigilijny?
Żur wigilijny to co innego niż żurek wielkanocny. Żur wigilijny jest bardziej kwaśny...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub