Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Dania Główne > Dania z wieprzowiny > Jak zrobić białą kiełbasę?
Jak zrobić białą kiełbasę?

Jak zrobić białą kiełbasę?

, specjalista Tipy.pl
 3/5 (243 ocen)
Oceń 
Robienie kiełbasy w domu powoli wraca do łask i znajduje coraz więcej zwolenników. Czemu więc nie spróbować i nie przyrządzić dla rodziny takiego delikatesu, pasującego w sam raz na święta. Nie obawiajmy się kosztów, bo te są porównywalne do zakupienia gotowej kiełbasy w sklepie, ani dużego nakładu pracy, bo nie jest on aż taki wielki, a aromat świeżej domowej kiełbasy jest tak niesamowity, że żadna sklepowa nigdy mu nie dorówna.
Do wyrobu kiełbasy będziemy potrzebować ok. 5 kilo mięsa wieprzowego: 2 kg łopatki, 1 kg podgardla, 1 kg boczku, 1 kg karkówki, Do tego zaopatrzmy się w: jelita naturalne, majeranek, pieprz, czosnek, pieprz ziołowy, rozmaryn, sól
1
Jelita przepłukujemy ciepłą wodą tak, aby oczyścić je z soli, po czym zalewamy wodą i odstawiamy na ok. 1,5 godziny.
2
Dobrze opłukane mięso należy pokroić na kawałki. Rozdzielamy przy tym mięso chude i tłuste. Tłuste kawałki przepuszczamy przez maszynkę z założonym sitkiem o małych oczkach, natomiast chudsze kawałki przepuszczamy przez większe oczka.
3
Do przemielonego mięsa dodajemy przyprawy: 100g soli, po łyżce rozmarynu i pieprzu ziołowego, 3 łyżki czarnego pieprzu, główkę czosnku (oczywiście przeciśniętego przez praskę) i ok. 7 łyżek majeranku. Proporcje przypraw zmieniamy oczywiście w zależności od własnego smaku, jednak niedostatecznie przyprawiona kiełbasa traci dużo na uroku. Miejmy to na uwadze i poprośmy jeszcze kogoś z domowników o spróbowanie, ponieważ my, próbując co chwilę, tracimy w końcu poczucie smaku.
4
Do mięsa z przyprawami dodajemy jeszcze ok. pół litra bardzo zimnej wody, najlepiej prosto z lodówki.
5
Teraz należy dokładnie wyrobić masę tak, aby wszystkie składniki dokładnie się połączyły w spójną całość.
6
Na maszynkę do mięsa nakładamy końcówkę masarską i naciągamy na nią flaczek. Rozpoczynamy napełnianie flaka mięsem, co chwilę go skręcając, aby oddzielić od siebie poszczególne kiełbaski.
7
I w ten sposób powstała nasza domowa kiełbasa!
8
Możemy ją teraz zaparzyć i zjeść, a pozostałą część zamrozić i pozostawić na święta.
Jak zrobić swojską kiełbasę?
Jak zrobić dobry bigos?
Jak zrobić czebureki  z mięsem mielonym?
Jak zrobić gołąbki?
Wskazówki
  • Bardzo ważne jest, aby kiełbasy nie gotować tylko ją parzyć! Parzenie polega na podgrzaniu wody do ok. 70 stopni, czyli do momentu, gdy zaczną się w niej pojawiać małe bąbelki powietrza. Do wody wkładamy kiełbasę i utrzymując tą temperaturę, parzymy przez ok. pół godziny. Dzięki temu kiełbasa nie będzie sucha i wiórowata, tylko soczysta i bardzo smaczna.
 3/5 (243 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Wielkanocne dekoracje z jaj to nie tylko malowane pisanki. Mogą być to również obrane jajka zmienione w siedzące na...
Jak zrobić dekoracyjne kurczaczki z jajek na twardo?
Wielkanocne dekoracje z jaj to nie tylko malowane pisanki...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub