Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Choroby Przenoszone Drogą Płciową > Jak leczyć świerzb?
Jak leczyć świerzb?

Jak leczyć świerzb?

, specjalista Tipy.pl
 2.3/5 (12 ocen)
Oceń 
Wydawałoby się, że człowiek XXI w. będzie wolny od „średniowiecznych”, a już na pewno „zeszłowiecznych” pasożytów, takich jak wszy czy świerzb. Okazuje się jednak, że mimo upływu czasu i niezależnie od rozwoju medycyny, problem ten dotyka wielu osób i niestety – wciąż jest dosyć powszechny. Żeby wyleczyć się ze świerzbu, potrzebna jest nie tylko terapia, ale i profilaktyka. Dlatego tak ważne jest zrozumienie w jaki sposób najczęściej dochodzi do zakażenia. Tylko taka wiedza pomoże nie tylko uwolnić się od tego uciążliwego pasożyta, ale również zapobiegać zakażeniom w przyszłości. Zaczynajmy więc..
1
Świerzb wywołują pasożyty, tzw. świerzbowce ludzkie. Ich ofiarą można paść bardzo łatwo: w hotelu na skutek zaniedbań w higienie (brudna pościel, ręczniki), przez bezpośredni kontakt z osobą zakażoną lub przedmiotami będącymi w jej posiadaniu (dotykanie skóry zakażonego, stosunek seksualny, używanie wspólnych przedmiotów, ręczników, spanie w tej samej pościeli, korzystanie ze wspólnej łazienki). Jak więc widzisz, zarazić może się każdy, a okazji ku temu nie brakuje.
2
Osoba chora na świerzb odczuwa bardzo dokuczliwe swędzenie skóry. W miejscach zakażonych świerzbowcem pojawiają się charakterystyczne pręgi. Świerzb jest pasożytem ciepłolubnym, dlatego pręgi te obserwujemy najczęściej między palcami rąk, w okolicach pach i pachwin, a nawet pośladków. Obecność pasożyta może dawać również objawy alergiczne (wysypka, krostki) w miejscach bezpośrednio niezakażonych. Swędzenie nasila się pod wpływem temperatury, czyli najczęściej wieczorem, gdy po gorącej kąpieli kładziemy się spać do ciepłego łóżka.
Wskazówki
  • W ramach wsparcia w walce ze świerzbem zaleca się przyjmowanie ziół o działaniu przeciwpasożytniczym. Naturalny zestaw wyciągów z takich roślin znajdziesz na przykład w suplemencie Para Farm (do kupienia tutaj).
strona 1 z 2następna >
Przeczytaj teraz: Jakie są objawy świerzbu?
 2.3/5 (12 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (0)

Świerzb jest bardzo nieprzyjemną i zaraźliwą dolegliwością. Wiele osób jednak wybiera leczenie naturalne od...
Jak leczyć świerzb olejkiem z drzewa herbacianego?
Świerzb jest bardzo nieprzyjemną i zaraźliwą dolegliwością...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub