Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Ogrody > Kwiaty w Ogrodzie > Jak pielęgnować begonie?
Jak pielęgnować begonie?

Jak pielęgnować begonie?

, specjalista Tipy.pl
 4.3/5 (6 ocen)
Oceń 
Begonie należą do roślin ozdobnych i bardzo popularnych. Ojczyzną tych roślin jest Azja,Afryka a także pochodzą z tropikalnych rejonów Ameryki Środkowej i Południowej.Begonie charakteryzują się pięknymi kwiatami i posiadają bardzo ładne i zarazem efektowne liście.Można je uprawiać w doniczkach w domu, na balkonach, tarasach a także bezpośrednio w ogrodzie.
1
Kwiaty begonii są koloru pomarańczowego, czerwonego, żółtego a także różowego. Wiosną wsadzamy bulwy do doniczek. Najlepsza ziemia to mieszanka piasku z torfem. Bulwę możemy przeciąć na pół ale należy to zrobić tak aby każda część miała korzenie i pąki. Ściętą część bulwy zabezpiecz przed wsadzeniem do ziemi. Roślina dobrze się rozwija w pełnym świetle rozproszonym, nie znosi bezpośredniego nasłonecznienia, należy zraszać roślinę raz na tydzień, umieszczamy doniczkę z kwiatem na podstawce z kamykami przykrytymi do 3/4 wodą.
2
Wczesną wiosną zaczynamy podlewać bulwy.Gdy wykształci się roślina przed podlaniem sprawdzamy czy powierzchnia ziemi jest obsuszona.Należy pilnować aby nie przelać rośliny bo spowoduje to gnicie bulwy. Gdy zaczną wykształcać się płatki kwiatowe możemy zacząć dokarmiać roślinę. W tym celu raz na dwa lub trzy tygodnie zasilamy płynnym nawozem do roślin kwitnących zgodnie z zaleceniem producenta na opakowaniu. Nie należy nabłyszczać rośliny, w razie zabrudzenia roślinę odkurz miękkim pędzelkiem.
Jak uprawiać kalie?
Jak sadzić frezję?
Jak pielęgnować Gwiazdę Betlejemską przez cały rok?
Jak przycinać róże?
Ostrzeżenia
  • Pamiętaj aby rośliny nie przelać, aby nie stała w pomieszczeniu zbyt suchym i z drugiej strony zbyt mokrym. Przy zraszaniu osłaniaj kwiaty.
strona 1 z 2następna >
 4.3/5 (6 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Natalia - 2011-06-07
Witam
"gdy na kwiatach i liściach pojawią się brązowe plamy przypominające oparzenia przestaw roślinę w miejsce o świetle rozproszonym a oparzone kwiaty i liście usuń.Gdy zraszasz roślinę pamiętaj aby osłonić ręką lub papierem kwiaty."
Moje begonie miały podobny problem. Postąpiłam j.w. niestety problem nie ustąpił zastanawiam się więc czy to przypadkiem nie szara pleśń?
Przechowywaniem kwiatów na większą skalę zajmują się zakłady ogrodnicze oraz kwiaciarnie. W gospodarstwie domowym nikt...
Jak przechowywać kwiaty cięte?
Przechowywaniem kwiatów na większą skalę zajmują...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub