Tutaj jesteś: Nauka i Edukacja > Podstawówki i Gimnazja > Problemy w Szkole > Jak pisać dobre wypracowania?
Jak pisać dobre wypracowania?

Jak pisać dobre wypracowania?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4/5 (4 ocen)
Oceń 
Jeżeli twoje oceny za wypracowania z języka polskiego nie są najlepsze, to czas zastanowić się, dlaczego tak jest. Jeżeli tylko znajdziesz przyczynę i nad nią popracujesz, z pewnością twoje wyniki poprawią się.
1
Wypracowania zawsze dotyczą jakiegoś zakresu materiału, np. określonej epoki. Przeanalizuj więc, jakie są charakterystyczne cechy danego okresu, jakie ważne wydarzenia historyczne miały wówczas miejsce i jakie były w związku z tym nastroje społeczeństwa. Możesz to wyczytać w lekturach, czasem wprost, a czasem między wierszami, ale możesz też „na chłopski rozum” domyślić się, że np. krótko po wojnie ludzie próbują sobie na nowo poukładać życie itd.
2
Przeanalizuj główne wątki występujące w niedawno przerabianych lekturach. Jeżeli temat wypracowania dotyczy jednej pozycji, dobrze jest wykazać się szerszą wiedzą i nawiązać do innej książki, niekoniecznie musi to być lektura. Liczy się umiejętność kojarzenia faktów i to, że potrafisz dostrzec jakieś podobieństwa lub nawet przeciwnie – zupełnie inną postawę bohatera w analogicznej sytuacji.
3
Wypracowanie powinno mieć minimalną długość zaleconą przez nauczyciela. Tekst krótszy, nawet dobry, będzie oznaczał niższą ocenę.
Jak ćwiczyć z taśmą gumową?
Jak nie iść do szkoły?
Jak zachęcić dziecko do czytania?
Jak uczyć dzieci z autyzmem?
strona 1 z 2następna >
 4/5 (4 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

domin1504 - 2013-05-08
Najlepiej użyć również słownika synonimów oraz słownika ortograficznego.
pamiętaj:
o czystej kartce najlepiej A4
o marginesie 2.5 cm
napisanie tematu
podpisanie się na marginesie
najlepiej trzymać eis ponad 23 linijek
arimor - 2013-02-22
Nic nie ozdabia wypracowania lepiej niż piękne aforyzmy. Można rozpocząć od nich wypracowanie lub potraktować je jako komentarz do pracy i umieścić w zakończeniu. Jeżeli czytasz książki lub choćby przeglądasz strony z cytatami wynotowuj sobie te, które najbardziej Ci się spodobają w specjalnym notesiku i zawsze podpisuj nazwiskiem autora. Przeglądaj notes co jakiś czas - zdziwisz się jak wiele cytatów utkwiło Ci w pamięci i będziesz w stanie bez problemu przypomnieć je sobie podczas pisania wypracowania na lekcji.
Każdy człowiek na świecie ma jakieś problemy jednak zwykle wydaje się nam, że tylko nas dotyka nieszczęście. Zamiast...
Jak radzić sobie z problemami?
Każdy człowiek na świecie ma jakieś problemy jednak...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub