Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Pielęgnacja Skóry > Cera młodzieńcza > Jak pozbyć się pryszczy?
Jak pozbyć się pryszczy?

Jak pozbyć się pryszczy?

, specjalista Tipy.pl
 4.1/5 (13 ocen)
Oceń 
Trądzik jest zapalną chorobą skóry, która może pojawić się w każdym wieku, ale najbardziej popularny jest u młodzieży i dorosłych. Najczęściej występuje na twarzy, policzkach, nosie i szyi. Przyczyną tej choroby jest zablokowanie porów skórnych. Pojawia się kiedy tłuszcze, kurz, martwe komórki naskórka umiejscawiają się na obszarze skóry. Czynnikami odpowiedzialnymi za powstawanie trądziku są zmiany hormonalne, zwiększone wydzielane sebum i infekcje bakteryjne. Trądzik jest chorobą sprawiającą większe cierpienie psychiczne niż fizyczne osobie poszkodowanej, często prowadząc do bardzo niskiej samooceny. Jednak odpowiednie leczenie, dieta i ograniczenie stresów są kluczem do sukcesu. Niemowlęta również są wystawione na powstawanie trądziku, ale u nich trądzik znika zazwyczaj po tygodniu, pojawiając się z powodu różnych zmian hormonalnych zachodzących w trakcie porodu. Trądzik jest zaburzeniem skórnym występującym bardzo często u nastolatków, wprawiającym w zdenerwowanie poprzez widoczne pryszcze i wągry. Androgeny powodują wytwarzanie nadmiaru sebum w miejscach takich jak twarz czy szyja. Infekcje bakteryjne mogą wzmocnić trądzik.
1

Przyczyny trądziku.

  • Trądzik powstaje, kiedy gruczoły łojowe produkują nadmiar sebum, które pokrywa powierzchnię skóry. Są dwa rodzaje trądziku, trądzik pospolity (w postaci pryszczy, zaskórników i wągrów) i trądzik różowaty.

  • Produkcja sebum powoduje pogorszenie się trądziku.

  • Zakażenie mieszków włosowych powoduje trądzik.

  • Zmiany hormonalne, zachodzące u kobiet w ciąży mogą powodować trądzik.

  • Nadwaga prowadzi do nadmiernego wytwarzania androgenów i wysokiego poziomu insuliny, a wszystko to ma swój udział w powstawaniu trądziku.

  • Jeżeli pory skóry zostaną zatkane przez jakieś ciężkie kosmetyki, nawilżacze, czy podkłady i kremy z dużą zawartością tłuszczu, stanowi to najlepsze zaproszenie dla trądziku i innych infekcji skórnych.

  • Stosowanie środków antykoncepcyjnych i leków może pogorszyć stan skóry i doprowadzić do wzmocnienia trądziku i pryszczy.

  • Nieregularny cykl menstruacyjny u kobiet powoduje trądzik.

  • Nieregularna i niekompletna dieta, bogata w przetworzone jedzenie, tłuste i ostre potrawy oraz nadmiar soli, a także nadmierne użycie produktów bogatych w cukry i żelazo mogą spowodować trądzik.

  • Picie zbyt małej ilości wody, niejedzenie zielonych warzyw, pomidorów i produktów bogatych w błonnik wzmacnia ryzyko powstania trądziku.

  • Jeżeli cierpisz na nieregularne ruchy jelit, w rezultacie może to prowadzić do trądziku.

  • Kofeina, czekolada, i napoje gazowane przyjmowane w nadmiarze powodują trądzik

  • Alkohol, palenie, nieaktywny tryb życia, genetyczne zależności, drapanie skóry, wyciskanie pryszczy są kolejnymi powodami powstawania trądziku.

  • Prowadzenie życia pełnego stresów i smutków, ma wpływ na zaburzenia skórne, a wśród nich trądzik.

Jak naturalnie leczyć trądzik różowaty?
Domowe sposoby na trądzik
Jak zlikwidować pryszcze?
Domowe sposoby na trądzik różowaty
Wskazówki
  • Wspomniane powyżej wskazówki z pewnością pomogą Ci w walce z trądzikiem. Unikaj kuracji chemicznych przepisanych przez dermatologa i mocno inwazyjnych leków leczących trądzik. Zaufaj naturze i bezpiecznym kuracjom, ponieważ są efektywne i nie mają skutków ubocznych. Żyć nie umierać!
strona 1 z 4następna >
 4.1/5 (13 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

annqq - 2012-07-27
Olejek z drzewa herbacianego!! Świetne, małe cudo. Polecam na trądzik, codziennie przemywać i powinno pomóc
Trądzik należy do problemów niezwykle kłopotliwych i uciążliwych. W takiej sytuacji łatwo jest przypuszczać, iż nie...
Jak naturalnie wyleczyć trądzik?
Trądzik należy do problemów niezwykle kłopotliwych...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub