Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Ogrody > Szkodniki, Choroby, Problemy > Jak opryskiwać drzewa owocowe?

Jak opryskiwać drzewa owocowe?

, specjalista Tipy.pl
 3.6/5 (10 ocen)
Oceń 
W większej części kraju opryskiwanie drzew owocowych jest koniecznością, jeśli chcesz by Twoje drzewa i owoce były zdrowe. Jeśli nie żyjesz na dobrym do hodowli owoców terenie i nie zdecydujesz się na opryskiwanie drzewek, może to doprowadzić do tego, że owoce staną się po prostu niejadalne, z powodu zbyt dużej ilości szkodników i chorób. Jeżeli nie chcesz używać preparatów chemicznych możesz równie dobrze zdecydować się na te organiczne. Poniżej znajdziesz kilka podstawowych informacji odnoszących się do tego jak opryskiwać swoje drzewka we własnym ogródku.
1

NARZĘDZIA:

Dobre narzędzia zawsze sprawią, że praca będzie łatwiejsza do wykonania. Po pierwsze upewnij się, że zainwestowałeś w porządny opryskiwacz.

2

PREPARATY DO OPRYSKIWANIA DRZEW OWOCOWYCH:

Na rynku dostępnych jest wiele środków przeznaczonych do opryskiwania drzew owocowych. Najbardziej popularne preparaty to te ekologiczne i zawierające olejek mineralny, który jest zazwyczaj stosowany po to, aby udusić szkodniki oraz te preparaty, które zawierają miedź i siarkę, gdyż bardzo dobrze przeciwdziałają one grzybom. Jednak należy pamiętać, że środki zawierające siarkę nie powinny być stosowane do opryskiwania drzewek mandarynkowych. Należy również odczekać około 30 dni z użyciem produktów siarkowych, jeżeli wcześniej opryskaliśmy drzewka jakimkolwiek środkiem zawierającym olejki. Ostatnio pojawiły się także preparaty zawierające glinkę porcelanową (kaolin), która ma formę białego proszku i zwykle jest używana w przemyśle papierniczym. Kaolin ma bardzo dobre wyniki w zwalczaniu szkodników i ostatnimi czasy ulubiło go sobie wielu sadowników, więc warto go wypróbować. Glinka porcelanowa jest dostępna na rynku w formie preparatu o nazwie ‘Surround’.

Jak sadzić śliwę?
Jak zwalczać szkodniki?
Jak się pozbyć stonogi murowej?
Domowe sposoby na mszyce
strona 1 z 2następna >
 3.6/5 (10 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

grazyna2 - 2013-05-06
Nie sądzę, aby opryskiwanie było wskazane. Leosze i zdrowsze sa owoce bez opryskiwania
Wiosna jest znakiem, że nadszedł czasz na różne ulepszające dom projekty, jednak wiele z nas nie ma ochoty na regularne...
Jak posprzątać ogród na wiosnę?
Wiosna jest znakiem, że nadszedł czasz na różne ulepszające...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub