Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Gotowanie i Pieczenie > Podstawy pieczenia > Jak ubić białko na sztywno?
Jak ubić białko na sztywno?

Jak ubić białko na sztywno?

, specjalista Tipy.pl
 3.6/5 (7 ocen)
Oceń 

Jeśli potrzebujesz ubitych na sztywno białek do pieczenia cytrynowego ciasto bezowego, sufletu lub, potrzebujesz ubite białka do biszkoptu, babki lub w celu zwiększenia objętości masy deseru. Cokolwiek pieczesz, kiedy ubijasz białka na sztywną pianę, możesz korzystać z niektórych technik i sekretów, których często w przepisach po prostu nie ma. Kiedy już dojdziesz do wprawy, staje się to bardzo proste, ale nie zniechęcaj się, ponieważ do tego czasu może to być nieco frustrujące. W poniższym artykule znajdziesz wszystko, co powinnaś wiedzieć o ubijaniu jajek na sztywną pianę.

Jajka i białka jajek, Ciepłą wodę, 3 miski, Łyżkę cedzakową, Mikser elektryczny z przystawką do ubijania, lub trzepaczkę ręczną, Szczyptę soli, Sok z cytryny lub ocet, Miedzianą miskę (opcjonalnie).
1

Jeśli to możliwe, do ubijania wybierz raczej jajka starsze niż te świeże, ponieważ lepiej się ubijają.

2

Ogrzej jajka do temperatury pokojowej. Ten krok nie powinien być pominięty, chyba że masz bardzo, bardzo dużo czasu i możesz ubijać białka godzinę dłużej. Jajka o temperaturze pokojowej nadają się najlepiej do ubijania na sztywną pianę. Wyciągnij więc jajka z lodówki na godzinę przed ubijaniem, albo zamocz je w ciepłej, ale nie gorącej wodzie (inaczej mogą się zagotować) na kilka minut, do momentu kiedy nie będą już zimne.

3
Wyczyść i wysusz bardzo dokładnie wszystkie miski.
4

Oddziel białka jajek od żółtek. Powinnaś skończyć z miską pełną białek bez najmniejszego śladu żółtka w środku.

5
Do białek dodaj szczyptę soli.
6

Najszybciej ubijesz białka za pomocą miksera elektrycznego z przystawka do ubijania, ale możesz również użyć trzepaczki ręcznej.

7

Mniej więcej w połowie ubijania do białek dodaj na dwa białka, 1/4 łyżeczki octu lub soku z cytryny. Jest to pomocne w celu utrwalenia piany i w zachowaniu jej przed ponownym skropleniem.

8

Skończ ubijanie jak tylko białka będą już sztywne i nie będą się wylewać. Jeśli będziesz ubijać białka zbyt długo, doprowadzi to do destabilizacji białek.

9

Do przepisu który robisz dodaj ubite białka jak najszybciej, aby mieć pewność, że nie stracą swojej sztywności.

10
Ubijanie białek

Jeśli masz miskę pokrytą miedzią, użyj jej zamiast soku z cytryny czy octu - kwasu który powstrzymuje ubite białka przed zamienieniem się w płyn. Miedziana miska będzie najlepsza do ubijania jajek i nada jeszcze większej objętości ubijanym białkom.

Jak gotować ryż?
Jak gotować na parze?
Jak blanszować warzywa?
Jak zamrozić grzyby?
 3.6/5 (7 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Joanna - 2013-11-07
Matko Boska, a ja zawsze schładzałam jajka i fakt, że rzadko się udało je ubić. Ale numer.
Robienie własnego ekstraktu z wanilii jest łatwiejsze i tańsze, niż się spodziewasz, a przede wszystkim ekstrakt ten...
Jak zrobić ekstrakt z wanilii?
Robienie własnego ekstraktu z wanilii jest łatwiejsze...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub