Tutaj jesteś: Motoryzacja > Jazda i Bezpieczeństwo > Porady dla Kierowcy > Skrzypiące wycieraczki
Skrzypiące wycieraczki

Skrzypiące wycieraczki

, specjalista Tipy.pl
 3.7/5 (412 ocen)
Oceń 
Skrzypienie wycieraczek samochodowych doprowadza Cię do szału? Codziennie musisz ich używać, bo pada deszcz lub śnieg, a masz długą drogę do pracy i bez nich nie możesz się obejść? Poniżej znajdziesz instrukcje jak na zawsze usunąć denerwujący zgrzyt i pisk wycieraczek na szybie samochodu.
Płyn do mycia szyb, Sodę oczyszczoną, WD-40.
1
Zacznij od dokładnego umycia szyby środkiem do szyb. To spowoduje że szyby będą "gładsze" i wycieraczki będą się łatwiej przesuwać.
2
Skrzypienie wycieraczek może być spowodowane rdzą na tulejce (tam gdzie obraca się ramię wycieraczki). Dlatego należy spryskać tulejkę wd40, wyczyścić, wytrzeć a następnie nasmarować olejem lub smarem maszynowym.
3
Dokładnie wyczyść wycieraczki w rowkach znajdujących się pomiędzy językiem a korpusem piórka przylegającego do szyby.
4
Umyj piórka wycieraczek.
5
Na papier nasyp sody oczyszczonej i dokładnie przetrzyj nią szybę. W ten sposób usuniesz resztki wosku i wszelkie inne osady z szyby.
6
Jeżeli Twoje szyby są bardzo brudne i brud jest zaschnięty, polej Coka-Colą i pozostaw na kilka minut, następnie spłucz zimną wodą.
7
Sprawdź czy wycieraczki są dobrze założone. Czy nie są za bardzo dociśnięte (ramiona wycieraczek), lub za luźne oraz, są ustawione prostopadle do szyby i czy przypadkiem nie są założone odwrotnie. Sprawdź również ich napięcie.
Jak jeździć oszczędnie dieslem?
Jak sprzątać w samochodzie domowymi sposobami?
Jak wyczyścić reflektory samochodowe?
Jak zrobić naturalny odświeżacz powietrza do samochodu?
Wskazówki
  • Wymieniaj pióra wycieraczek dość często, dobre gumy wytrzymują max 2 lata,
  • Nie każde piórka są takie same. Jeśli nic nie pomogło to kup piórka sprawdzonej i dobrej firmy.
  • Nie jedź zbyt blisko za innym autem podczas gdy pada deszcz, w ten sposób narażasz swoje wycieraczki na dodatkową ciężką pracę, a także łatwiej na szybę dostanie się razem z wodą piasek i inne zabrudzenia.
Przeczytaj teraz: Jak polerować samochód?
 3.7/5 (412 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (9)

asdasd - 2012-11-20
Proponuję użyć środka w stylu "Niewidzialna wycieraczka" dodatkowo szyba bedzie bardziej gładka. I oczywiście stary sposób to przemycie piór szamponem lub innym detergebtem
Radison - 2012-10-14
"polej Coka-Colą" - Ubaw po pachy! :D
moi - 2012-02-18
jezu co za niepotrafiący czytać skretyniali idioci
gosc - 2012-02-04
puscic glosniej radio i po krzyku,a jak jeszcze przeszkadza pisk wycieraczek to je zdemontowac.I po krzyku.pa.
jan@w1.pl - 2011-02-22
Co za bzdura, jak sie kompiesz tez sie pewnie polewasz Coca-Cola..
keysej - 2010-11-22
czytać ze zrozumieniem- kazał natłuścić tuleję- a odtłuścić szybe i pióra- nie mówił nic o laniu wd40 na szybe lub pióro- tylko nałożysko!!
Seba - 2010-10-28
Ludzie nie róbcie tego co tu pisze bo będziecie tego żałować! Proponuje żeby autor tego tandetnego opisu sam to zrobił na swoim aucie! Umyć szybę a potem ją "zgnoić wd40 które jest tłustym olejem?! ...
Teery - 2010-09-16
Najpierw mam odtłuścić szybe płynem, użyć sode a potem natłuścić wycieraczki wd40 to przeciez jedno jest zaprzeczeniem drugiego! JKa proponuje odtłuścić szybę najpierw benzyną ekstrakcyjną, opłukać dobrze woda, później umyć szybę płynem do naczyń (nie rozcieńczonym na ściereczke, można też wycieraczki przetrzeć) następnie ponownie opłukać wodą, u mnie sie to sprawdziło.
e - 2009-03-26
mocne ale w teorii
Istnieje wiele powodów wystąpienia rdzy na karoserii samochodu. Najczęstszym powodem są jednak uszkodzenia lakieru...
Jak usunąć rdzę z samochodu?
Istnieje wiele powodów wystąpienia rdzy na karoserii...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub