Tutaj jesteś: Dom i Ogród > AGD i Urządzenia Domowe > Drobne AGD > Jak usunąć kamień z czajnika elektrycznego?

Jak usunąć kamień z czajnika elektrycznego?

, specjalista Tipy.pl
 3/5 (208 ocen)
Oceń 

Czajnik w którym osadziło się dużo kamienia, nie tylko wygląda okropnie, ale woda w nim gotuje się znacznie dłużej i zużywa więcej energii. Podane poniżej wskazówki pokażą Ci jak łatwo usunąć kamień z czajnika w celu uzyskania optymalnej wydajności.

Woda, Ściereczka, Ocet, Kwasek cytrynowy lub sok z cytryny, Sodę oczyszczona.
1
Czajnik który jest pełen kamienia, gotuje wodę powoli ponieważ kamień zatrzymuje wytwarzane ciepło, co może prowadzić nawet do spalenia czajnika i w rezultacie kupna nowego.
2

Czego używać:

Możesz użyć octu lub kwasu cytrynowego, cokolwiek masz pod ręką.

3

O środkach do usuwania kamienia:

Możesz spotkać się z różnego rodzaju środkami do usuwania kamienia, ale upewnij się, że używasz tych do czajników elektrycznych, a nie do metalu. Jeśli zdecydujesz się na użycie takich środków, stosuj je zgodnie z instrukcją.

4

Przygotuj roztwór:

Jeśli użyjesz octu, rozcieńcz go z wodą w ilości pól na pół. Jeśli używasz kwasku cytrynowego, zmieszaj go 30g z 100ml wody.

5

Używanie octu:

Jeśli używasz octu pozostaw go w czajniku na jedną godzinę bez gotowania.

6

Używanie soku z cytryny:

Do czajnika wlej sok z cytryny i wodę, zagotuj. Poczekaj, aż wystygnie zanim go opróżnisz.

7

Używanie cytryny:

Jeśli Twój czajnik potrzebuje łagodnego odkamieniania, spróbuj poćwiartować cytrynę, wrzucić ją do czajnika i wypełnić wodą. Zagotuj raz lub dwa i pozostaw do ostygnięcia.

8

Czyszczenie czajnika sodą:

Jeśli po takich zabiegach zostało jednak trochę kamienia, możesz usunąć go za pomocą sody oczyszczonej, wetrzyj ją za pomocą wilgotnej ściereczki. Ale zanim to zrobisz upewnij się, że czajnik jest zimny i wyłączony z kontaktu.

9

Płukanie:

Przed użyciem czajnika wypłucz go przynajmniej 5 razy. Możesz również zapobiec szybkiemu osadzaniu się kamienia, jeśli po każdym użyciu będziesz go wycierać.

Jak czyścić zmywarkę?
Jak wyczyścić czajnik z kamienia?
Jak zrobić naturalny środek dezynfekujący?
Jak często sprzątać kuchnię?
 3/5 (208 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Karolinas - 2012-10-23
Pamiętajmy aby oznaczyć czajnik np. karteczką z napisem "OCET" tak aby inni domownicy nie mieli niemiłej niespodzianki. Nawet jeśli wszyscy wiemy, że w czajniku znajduje się ocet, w pośpiechu dnia codziennego można najzwyczajniej zapomnieć o tym.
Każdy kto dba o środowisko lub ma alergię na chemiczne środki czyszczące doceni potęgę tego przepisu. Domowy środek do...
Jak zrobić domowy antybakteryjny środek do czyszczenia?
Każdy kto dba o środowisko lub ma alergię na chemiczne...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub