Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Przystawki, Zupy i Sałatki > Przystawki > Jak zrobić pasztet z wątróbki drobiowej?
Jak zrobić pasztet z wątróbki drobiowej?

, specjalista Tipy.pl
 4.5/5 (11 ocen)
Oceń 

Potrawy z wątróbek różnego rodzaju nie są zbytnio popularne. Aczkolwiek nie spotkałam się z nikim kto by nie lubił pasztetu z wątróbki drobiowej. Z reguły spotykamy się z bardzo prostymi przepisami na pasztet z wątróbki: zazwyczaj jest to gotowana, zmielona wątróbka zmieszana z masłem i może kilkoma ziołami do smaku. Ja nieco urozmaiciłam przepis dodając do niego cebulę, marchewki, szczyptę gałki muszkatołowej i łyżkę koniaku. Pasztet z wątróbki drobiowej, może być podawany jak przystawka lub przegryzka na chlebie, toście czy na krakersach. Możesz trochę zaszaleć i zrobić pasztet w kształcie kwiatków, wystarczy, że wyciśniesz go przez woreczek z dozownikiem do zdobienia ciast. Zobacz przepis poniżej:

90 dkg świeżej wątróbki z kurczaka, 2 cebule, 1 marchewka, 170 g masła, 1-2 łyżki stołowej koniku lub brandy, Szczypta gałki muszkatołowej, Sól i pieprz do smaku
1
Składniki na wątróbkę

Przygotuj składniki: umyj wątróbkę z kurczaka; ogrzej masło do temperatury pokojowej tak, aby było miękkie.

2
Podsmażanie cebulki

Obierz i posiekaj drobno cebulę; w rondelku rozgrzej 2-3 łyżki stołowe masła; dodaj posiekane cebule i smaż do miękkości i złotego koloru na średnim ogniu przez około 15-20 minut.

3
Cebula z marchewką

Obierz i zetrzyj marchewkę; dodaj do cebuli i smaż warzywa razem przez następne 8-10 minut.

4
Wątróbka

Przesuń cebule i marchewkę na bok patelni, zwiększ ogień i dodaj całą wątróbkę z kurczaka.

5
Smażenie wątróbki

Smaż wątróbkę mieszając ją od czasu do czasu, do momentu, aż będzie gotowa, ale nie smaż za długo, aby nie stała się gumowa. Następnie dopraw solą, mielonym pieprzem i gałką muszkatołową; dokładnie wymieszaj i odstaw na bok do ostygnięcia.

6
Mielenie wątróbki
Zawartość patelni wraz z resztą masła wrzuć do maszynki do mięsa lub robota kuchennego.
7
Doprawianie pasztetu

Zamieszaj pasztet i skosztuj, teraz jest czas, aby dodać więcej soli lub innych przypraw jeśli jest taka potrzeba; następnie dodaj 1 lub 2 łyżki stołowe koniaku (jeśli zdecydujesz się go użyć).

8
Pasztet z wątróbki

Przełóż pasztet do miski, przykryj folią lub przykrywką i wstaw do lodówki na 1-2 godziny.

9
Gotowy pasztet

Twój pasztet jest już gotowy: możesz podawać go w miseczce lub na chlebie czy na krakersach, jako przystawkę przed daniem głównym czy jako szybką przekąskę.

10
Chleb z pasztetem
Rozsmaruj pasztet na opieczonym chlebie.
11
Pasztet z krakersami
Albo użyj dozownika do dekoracji ciast, aby uformować na krakersach kwiatki z pasztetu.

Smacznego!
Jak ugotować kaszę gryczaną?
Jak zwijać gołąbki?
Jak zrobić mleko migdałowe?
Jak zrobić ryż z owocami morza?
 4.5/5 (11 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

grazyna2 - 2013-04-16
wyglada nieamowicie
Ser, ząbek czosnku, odrobina majonezu, wiórki kokosowe i około 20 minut czasu - to wszystko czego potrzebujesz, aby...
Jak zrobić serowy apetizer?
Ser, ząbek czosnku, odrobina majonezu, wiórki kokosowe i około 20 minut czasu - to...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub