Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Rany i Zranienia > Jak usunąć drzazgę?
Jak usunąć drzazgę?

Jak usunąć drzazgę?

, specjalista Tipy.pl
 4/5 (24 ocen)
Oceń 
Twoje dziecko biegało na bosaka po drewnianych płytach a teraz płacze bo w paluszku u stopy tkwi wielka drzazga? Nie wiesz jak ją usunąć ponieważ dziecko boi się igły? Po co płacz, poniżej przedstawię bardziej i mniej konwencjonalne sposoby na usunięcie drzazgi.
pęseta, alkohol, ciepła woda, cebula, bandaż
1
Najprostszym i najszybszym sposobem na usunięcie drzazgi jest wyciągnięcie jej za pomocą pęsety. W tym celu należy zamoczyć część ciała w którą wbiła się drzazga w wodzie z mydłem, aby ją zmiękczyć po czym nacisnąć palcami skórę z dwóch stron drzazgi, złapać jej wystający koniec pęsetą i pociągnąć.

Po zabiegu przemyj skórę spirytusem.
2
Jeśli drzazga wbiła się pod skórę, należy odkazić ostrą igłę w ogniu lub przetrzeć ją spirytusem. Tam gdzie wbiła się drzazga, należy przyłożyć kawałek lodu w celu znieczulenia, a potem przy pomocy igły delikatnie przerwać skórę z wierzchu drzazgi i ją odsłonić. Jaj już odsłonimy drzazgę należy wyciągnąć ją pincetą.
3
Dziecko dostaje histerii na widok igły? Po co płakać? Drzazgę można wyciągnąć zupełnie bezboleśnie. Ukrój plasterek cebuli o grubości około 0,5 cm, przyłóż go do skóry w miejscu gdzie wbita jest drzazga, obwiąż bandażem i zostaw na noc. W ciągu nocy drzazga sama wyjdzie dzięki związkom chemicznym zawartym w cebuli, które działają ściągająco na skórę.
Jak przyśpieszyć zrastanie się kości?
Jak leczyć zatrucie pokarmowe?
Jak leczyć ból kolan w sposób naturalny?
Jak poprawić krążenie krwi?
Ostrzeżenia
  • Jeżeli w ranie znajduje się oprócz drzazgi bród, idź do lekarza. Lekarz może dać zastrzyk przeciwtężcowy.
Wskazówki
  • Jeśli drzazga za żadne skarby świata nie chce wyjść udaj się do lekarza.
Przeczytaj teraz: Jak leczyć zajady?
 4/5 (24 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (6)

Wiki2002 - 2013-07-15
Próbowałam twojego pomysłu @Będe Chirurgiem XD. Niestety bąbel był ale drzazga siedzi ma gdzie była
daria16rog - 2013-04-26
Czasem bywają tak małe ze trzeba wycisnąć.
grazyna2 - 2013-04-26
Polecam potrzymanie miejsca z drzazgą w ciepłej wodzie, to działa, wtedy drzazgę lepiej wyjąć można. Nie zawsze bowiem można od razu wyjąc pincetą.
Bozi - 2010-07-08

-> Hannah Montana. A próbowałaś powyższych sposobów opisanych w arcie? http://www.tipy.pl/artykul_756,jak-usunac-drzazge.html kiedyś przykładałem cebulę na noc i zadziałało więc polecam ten sposób a nie jakieś igły i pincety.

Hannah Montana - 2010-07-08
wbila mi sie dzazga w reke jak ja usunac?
Będę Chirurgiem xD - 2010-05-03
Fajne. Mojej siostrze zrobił się przy drzazdze bąbel chciałam wyciągnąć igłą lecz siostra się bała. Więc ja przycisnęłam lekko bąbel najpierw wyleciała woda, a po chwili drzazga polecam sprawdza się na 100% oczywiście potem trzeba przemyć spirytusem albo wodą utlenioną
Czy odczuwasz ból, świąd lub podrażnienie wywołane przez hemoroidy? Hemoroidy są częstym problemem u wielu ludzi,...
Jak wyleczyć hemoroidy?
Czy odczuwasz ból, świąd lub podrażnienie wywołane przez hemoroidy? Hemoroidy są...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub