Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Wnętrza > Sztuka i akcesoria > Jak powiesić zdjęcia na ścianie?
Jak powiesić zdjęcia na ścianie?

Jak powiesić zdjęcia na ścianie?

, specjalista Tipy.pl
 4.4/5 (14 ocen)
Oceń 

Zamień pustą ścianę w miejsce wypełnione fantazyjnymi grafikami, obrazami, ozdobnymi talerzykami lub fotografiami. Skorzystaj z naszych wskazówek dotyczących tego jak z łatwością aranżować ściany.

Etap początkowy: Zaplanuj swój projekt. Najbliższe wskazówki będą dotyczyć prostych zasad estetyki. Dobrze jest na początku rozplanować gdzie będą przywieszone obrazki, zamieniając je na papier. Przyklejając go do ścian unikniemy niepotrzebnych dziur, które powstałyby podczas przywieszania naszych obrazków. Ten pomysł świetnie przydaje się również podczas przywieszania luster, ozdobnych talerzyków, ściennych zegarów, kinkietów i innych ozdobnych przedmiotów.

1
Symetryczne przywieszenie dzieł sztuki

Lekcja sztuki nr 1: Symetria.

Symetryczne przywieszenie dzieł sztuki w pomieszczeniu, nadaje mu wrażenie porządku i tradycyjnego stylu. Każda część ma swoje lustrzane odbicie.

2
Wyśrodkowanie obrazu

Lekcja sztuki nr 2: Wyśrodkowanie.

Użyj metody centralizacji przedmiotu, aby zaprezentować jego elementy. Owa technika szczególnie sprawdza się w przypadku większych dzieł sztuki, chociaż może być również użyta dla tych mniejszych, które są odważne i dosyć wzorzyste. Wystarczy powiesić dzieło sztuki pośrodku przedmiotu, który się pod nimi znajduje (tu kanapa).

3
Wieszanie obrazów na ścianie

Lekcja sztuki nr 3: Rozłożenie osiowe.

Jeżeli do przywieszenia masz kilka elementów, spróbuj rozmieścić je poza centralnym punktem. Takie rozwiązanie nadaje ścianie zabawne wrażenie wiru. Aby uniknąć niewłaściwego wyglądu, nadaj obu stronom podobną wagę. Pomysł ten to cudowny moment na wypróbowanie papieru siarczanowego.

4
Wieszanie obrazów

Etap kolejny: Wykonaj swój projekt.

W tym etapie wskazówki będą dotyczyć jak można wykorzystać popularne miejsca w domu do zawieszenia obrazów, bądź fotografii.

Nad sofą:

Rozpocznij od umieszczenia sofy na swoim miejscu, mając na uwadze, powierzchnię, którą chcesz ozdobić. Ta aranżacja nie powinna wychodzić poza linie sofy, a jej ustawienie powinno bazować na jednej osi (w tym przypadku centralnej). Dzięki temu układ będzie sprawiał wrażenie nieco uporządkowanego.

Wskazówka:

Jeśli znajdziesz tani plakat, który Ci się spodobał, lecz nie masz dla niego wystarczająco dużo miejsca, delikatnie potnij go na małe kawałki. Możesz wycinać kwiaty, liście i ptaszki z plakatów i obrazków, grupować oraz tworzyć  nowy obraz.

Darmowe efekty do zdjęć
Jak zrobić zdjęcie do dokumentów?
Jak robić czarno-białe zdjęcia?
Jak zrobić zdjęcia ślubne?
strona 1 z 3następna >
 4.4/5 (14 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (1)

martakali2889 - 2012-11-12
Pierwsza propozycja chyba najbardziej by mi pasowała.
W tej części artykułu dowiesz się jak grupować podobne zdjęcia i obrazy ze względu na ich kształt i obramowanie. Jeśli...
Jak wieszać obrazy na ścianie? Cz. III
W tej części artykułu dowiesz się jak grupować podobne...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub