Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Pielęgnacja Skóry > Problemy z cerą > Jak usunąć przebarwienia skóry?
Jak usunąć przebarwienia skóry?

Jak usunąć przebarwienia skóry?

, specjalista Tipy.pl
 4.1/5 (16 ocen)
Oceń 

Przebarwienia na skórze są powodowane przez czyraki, pryszcze, trądzik, świąd, wysypki i inne problemy skórne, jak również przez słońce i tabletki hormonalne. Niektóre przebarwienia są tak ciemne, że potrafią zniszczyć urok osoby i trudno jest zakryć je zwykłym makijażem. Ukrywanie niedoskonałości za pomocą podkładów i korektorów to tylko rozwiązanie tymczasowe. Jeżeli są to przebarwienia ze względu na brak pigmentu, bądź spowodowane opalenizną, to potrzebują więcej czasu, aby zniknąć. Wiele ludzi decyduje się na terapię laserową, w celu redukcji niedoskonałości. Jednak w naszej kuchni znajduje się wiele rzeczy, które mogą w znacznym stopniu zredukować przebarwienia. Oto kilka domowych sposobów, które powodują zmniejszenie, lub jeśli są niewielkie to wyeliminowanie niedoskonałości na skórze:

1
Najlepszą rzeczą dostępną w kuchni jest cytryna. Może być zastosowana bezpośrednio na skórę albo może być zawarta w mieszaninie z innymi składnikami.
2
Możesz pocierać twarz za pomocą skórki z cytryny, jeśli chcesz dodaj troszkę cukru, ale to nie jest konieczne. Po skończeniu, pozostaw skórę na co najmniej 10 minut. Jeśli stosujesz to regularnie, możesz zredukować przebarwienia po trądziku i pryszczach.
3
Kolejny sposób na pozbycie się zanieczyszczeń i poprawienie wyglądu cery: potrzebujesz dwie pełne łyżki mąki z ciecierzycy, szczyptę kurkumy, dzięki której przebarwienia powinny się zmniejszyć, kilka kropelek soku z cytryny i łyżkę twarogu. Wymieszaj razem, aby powstała pasta. Jeśli będziesz stosować to regularnie, szybko zauważysz drastyczne zmiany.
4
Starte ziemniaki zawiń w szmatkę i wyciśnij z soku. Wymieszaj je z kilkoma kroplami soku z cytryny i miodem, po czym nałóż na twarz. Jeśli nie chcesz nakładać tego na całą twarz, nałóż tylko na przebarwienia. Zmyj po 20 minutach. Ziemniak posiada właściwości wybielające, które redukują niedoskonałości. Aby zminimalizować plamy i przebarwienia spowodowane opalenizną i poparzeniem, zaleca się nałożenie mikstury na całą twarz.
Jak czyścić skórę?
Jak usunąć przebarwienia z twarzy?
Jak usunąć wągry?
Jak pozbyć się plam ze skóry po farbie do włosów?
Wskazówki
  • Najlepszym wyjściem będzie wypróbowanie wszystkich powyższych opcji, aby usunąć wszelkie niedoskonałości ze skóry, bez strachu przed skutkami ubocznymi.
strona 1 z 3następna >
 4.1/5 (16 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (7)

Malwina81 - 2012-12-28
Mi pomógł Cosmelan. Polecono mi go w gabinecie Derma Solutions w Poznaniu. Nie jest tani, ale skuteczny :) Po ok. 5 tygodniach mam czyściutkie plecy!
Boorka - 2011-04-22

myślę, że raz dziennie wystarczy. nie ma co przesadzać. co do mikrodermabrazji to strasznie drogo u was. może przejdź się po różnych salonach i popytaj. na pewno znajdziesz gdzieś taniej.

Judyta - 2011-04-21
Jednak chciałabym spróbować tej ciecierzycy.Dziś idę kupic ta mąkę chyba dostane ją w kauflandzie??? Jakos ten przepis na maseczkę mnie zauroczył i myslę że będzie działał gdyż znalazłam też podobny przepis z mąką ciecierzycy, kurkumą i mlekiem i też pani ją poleca na przebarwienia:) A na mikrodermabrazję mnie nie stac bo jeden zabieg na samą twarz kosztuje u nas 110zł a musiałabym zrobić ich około 5 więc jak dla mnie to sporo kasy :(.A tą maskę z ciecierzycą trzeba stosować 2 razy dziennie czy ile razy??
Boorka - 2011-04-21

No to jeszcze cytryna i ziemniaki. Stosuj oprócz tego peelingi oraz idź na kilka zabiegów mikrodermabrazji (to już nie jest takie tanie jak domowe sposoby ale z pewnością szybsze). Pamiętaj również, że stosując domowe sposoby jak również kremy wybielające będziesz musiała czekać na efekt kilka miesięcy (stosując produkty na twarz 1-2 x dziennie).

Judyta - 2011-04-21
Ogórka juz uzywałam nie pomógł dlatego szukam czegoś innego
Boorka - 2011-04-20

Do Judyta: ciecierzyca ma mnóstwo witamin (fosfor, potas, większość witamin z grupy B, żelazo i błonnik), kurkuma jest jednym z najsilniejszych antyutleniaczy, zatrzymuje proces starzenia, nawilża, natłuszcza, ściąga i nadaje skórze ładny kolor, poza tym kurkuma chroni skórę przed odbarwieniami i wpływem szkodliwych czynników. Sok z cytryny rozjaśnia skórę, działa ściągająco, antybakteryjnie, usunie zanieczyszczenia zaś twarożek ma dużo białka i złączy razem wszystkie składniki w pastę. Więc jak widzisz jest to raczej maseczka poprawiająca wygląd skóry.

Jeśli masz przebarwienia najlepiej działać na nie ogórkiem - przykładać sobie go około 2x dziennie na 10-15 minut przez kilka tygodni. Już zresztą po paru dniach zobaczysz efekty. Ogórek rozjaśnia dlatego nakładaj go tylko tam gdzie masz przebarwienia. Zastanów się również dlaczego masz przebarwienia. Jeśli nie wyeliminujesz czynnika, który je spowodował to przebarwienia znów się pojawią po wyjściu na słońce (powodem mogą być tabletki hormonalne, antykoncepcyjne, inne tabletki jak np antybiotyki oraz skłonności np. piegi).

Judyta - 2011-04-20
MAM PYTANIE CO DO TEJ MIESZANKI "Kolejny sposób na pozbycie się zanieczyszczeń i poprawienie wyglądu cery: potrzebujesz dwie pełne łyżki mąki z ciecierzycy, szczyptę kurkumy, dzięki której przebarwienia powinny się zmniejszyć, kilka kropelek soku z cytryny i łyżkę twarogu. Wymieszaj razem, aby powstała pasta. Jeśli będziesz stosować to regularnie, szybko zauważysz drastyczne zmiany"
CZY USUNIE ONA PRZEBARWIENIA??
Aby zatuszować trądzik rekomendowane jest zastosowanie korektora w takim samym odcieniu jak Twoja skóra albo nie więcej...
Jak zatuszować trądzik?
Aby zatuszować trądzik rekomendowane jest zastosowanie korektora w takim samym odcieniu...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub