Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Sprzątanie > Mycie okien > Jak myć szyby matowe?
Jak myć szyby matowe?

Jak myć szyby matowe?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.6/5 (5 ocen)
Oceń 
Jest jedna zasadnicza różnica pomiędzy normalnym szkłem, a szkłem matowym. Normalne szyby są płaskie i transparentne oraz lśniące, podczas gdy szyby matowe są półprzezroczyste i mają rowki. Możesz myć matowe szyby w taki sam sposób jak normalne szyby, ale wtedy rowki znajdujące się na matowym szkle mogą ulec zabrudzeniu, a wtedy koniecznym stanie się wycieranie brudu za pomocą szorstkiej gąbki. Kolejną wadą matowego szkła jest fakt, że może ono bardzo łatwo zostać uszkodzone przez przedmioty zrobione z metalu. Dlatego, aby usunąć plamy musisz używać na zmianę mokrego i suchego papieru ściernego.
Gumowe albo lateksowe rękawice, Środek do czyszczenia szkła, Gazeta albo papierowe ręczniki, Suchy i mokry papier ścierny, Szorstka gąbka, Środek do czyszczenia okien, Szmatka nie pozostawiająca włókien
1
Załóż rękawiczki.

Bardzo ważne jest założenie rękawiczek zanim rozpoczniesz mycie matowych szyb. Po pierwsze, jako środek bezpieczeństwa chroniący Twoje dłonie, ale również dlatego, żeby nie pozostawiać niewidocznych odcisków palców na dopiero co wymytej szybie.
2
Spryskiwanie i wycieranie szyb.

Po założeniu rękawiczek, musisz spryskać szyby środkiem do mycia szkła, a następnie pocierać szybę za pomocą gazety albo papierowych ręczników, wykonując okrągłe ruchy. Stare gazety są znane z tego, że doskonale czyszczą i pozostawiają szyby lśniące. Jeżeli szkło jest bardzo zabrudzone, musisz użyć także szorstkiej gąbki.
3
Ostrożnie używaj szorstkiej gąbki.

Miej świadomość, że matowe szło jest znacznie trudniejsze do wyczyszczenia, niż zwykła szyba z powodu chemicznego procesu matowienia. Jeżeli Twoja szyba jest zamontowana w drewnianej ramie, bądź bardzo ostrożna używając szorstkiej gąbki i staraj się, aby nie zarysować gąbką drewna i nie zdrapać z niego farby.
Jak myć okna?
Jak sprzątać mieszkanie?
Jak posprzątać w pokoju?
Jak czyścić rolety i żaluzje?
Wskazówki
  • Hartowane szkło, występuje głównie w oknach łazienkowych i kabinach prysznicowych, a to dlatego, że kiedy światło pada na taką szybę, ta odbija światło w różnych kierunkach, przez co widok po drugiej strony szyby staje się rozmazany. Normalne szkło staje się matowe w wyniku piaskowania i trawienia go kwasem i innymi agresywnymi chemikaliami.
strona 1 z 2następna >
Przeczytaj teraz: Jak umyć okno?
 3.6/5 (5 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Mycie okien wcale nie musi być trudne i kosztowne. W tym artykule dowiesz się jak zaoszczędzić pieniądze i czas podczas...
Jak umyć okna - szybko i tanio?
Mycie okien wcale nie musi być trudne i kosztowne. W...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub