Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Sprzątanie > Sprzątanie kuchni > Jak wyczyścić okap?

Jak wyczyścić okap?

, specjalista Tipy.pl
 2.4/5 (13 ocen)
Oceń 
Jeżeli spędzasz sporo czasu na gotowaniu, to prawdopodobnie Twój okap kuchenny jest zawsze w użytku. Wielokrotne stosowanie okapu przyczynia się do powstawania w nim brudu, szczególnie na powierzchni siatkowej, która znajduje się bezpośrednio nad kuchenką. Gromadzone resztki jedzenia oraz tłuszcz często zapychają otwory w siatce, co powoduje zmniejszenie działania okapu oraz wentylacji. Oto kilka wskazówek jak utrzymać sprawne ich funkcjonowanie.
Bieżąca woda, Płyn do mycia naczyń, Gąbka lub druciana szczotka, Środek do czyszczenia kuchenki lub piekarnika, Stare szmatki
1
Obserwuj wszelkie brud i zanieczyszczenia pojawiające się na okapie. Dosyć częstym widokiem może być nalot z olejku, który odparowuje podczas gotowania i przywiera do siatki. W szczególności, gdy dużo smażysz na patelni i kiedy nie używasz przykrywek. Jeżeli gotujesz codziennie, sprawdzaj powierzchnię siatkową, co najmniej raz w tygodniu, natomiast jeśli gotujesz rzadziej, kontroluj ją raz na dwa tygodnie. Kiedy zauważysz nagromadzony tłuszcz wraz kurzem i brudem, to znak, że czas okap umyć.
2
Zdejmij powierzchnie siatkową znajdującą się pod okapem, która mieści się bezpośrednio nad kuchenką. Wyjmiesz ją używając śrubokrętu bądź palca wskazującego, delikatnie dociskając, następnie wysuwając. Upewnij się, że podczas wykonywania tej czynności wszelkie garnki i patelnie znajdujące się pod okapem są przykryte.
3
Namocz siatkę w misce z gorącą wodą, która pomoże roztopić nagromadzony tłuszcz. Możesz użyć kuchennego zlewu, pod warunkiem, że jest dostatecznie szeroki. Zatkaj odpływ i pozwól, aby gorąca woda lała się, dopóki nie pokryje siatki.
Jak czyścić zmywarkę?
Jak usunąć zapach moczu?
Jak wyczyścić przypalony garnek?
4 sposoby na muszki owocówki
Ostrzeżenia
  • Zapewnij dobrą wentylację w miejscu, gdzie używasz wonnych środków czyszczących.
Wskazówki
  • Jeżeli posiadasz zmywarkę do naczyń, ustaw na program „garnki i patelnie”. To pomoże usunąć zanieczyszczenia, które są łatwe do zmycia, w przeciwnym wypadku należy użyć środka czyszczącego.
strona 1 z 2następna >
Przeczytaj teraz: Jak myć lodówkę?
 2.4/5 (13 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (3)

Agniesia2678 - 2013-12-30
ja czyszcze preparatem W5 z lidla w psikaczu do bardzo tłustych
powierzchni, super jest, wystarczy popsikać i przetrzeć
Nika - 2013-07-29
Filtr z okapu włożyć do miski, posypać granulkami " Kreta" (granulki) i zalać gorącą wodą. Tylko należy zachować ostrożność, jak to przy "Krecie". Efekt rewelacyjny, lepszy niż w zmywarce.
Kucharz - 2012-04-23
Po co się męczyć z szorowaniem :).Znalazłem płyn który wystarczy rozcieńczyć a następnie namoczyć w nim filtr,tłuszcz sam spływa a filtr wygląda jak nowy.Świetnie sprawdził mi się też na samym okapie ,czajniku i płycie ceramicznej.Kosztuje tylko dychę za pół litra a nazywa się...ONE multiaplication, zdaje się że wbrew nazwie produkt polski
Zbliżają się święta, czas więc na porządki. Nie wiesz jak skutecznie i sprawnie posprzątać swoja kuchnię? Nie przejmuj...
Jak posprzątać kuchnię?
Zbliżają się święta, czas więc na porządki. Nie wiesz jak skutecznie i sprawnie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub