Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Sprzątanie > Usuwanie plam > Jak wyczyścić wosk?
Jak wyczyścić wosk?

Jak wyczyścić wosk?

, specjalista Tipy.pl
 3.7/5 (10 ocen)
Oceń 
Na większości świąt lub imprez rodzinnych pojawiają się u nas świeczki, które dodają nieco świątecznej atmosfery. Kolorowe, aromatyczne świece należą do najważniejszych i najsprytniejszych chwytów w dekoracji. Niestety wraz z perfumowaną, kwiatową wonią wprawiającą nasze zmysły w zachwyt, pojawiają się brzydkie nacieki z wosku, które sprowadzają nas z powrotem na ziemię, przypominając, że świat jest miejscem ciągłego sprzątania. Nie martw się jednak na zapas, wosk można wyczyścić z taką łatwością, z jaką sam się gromadzi. W zależności od rodzaju i lokalizacji powierzchni, gdzie powstają nacieki, mogą być przydatne różne metody usuwania wosku. Poniżej znajduje się kilka łatwych do wykorzystania metod. Po prostu wybierz dla siebie tę odpowiednią.
1

Obrusy, serwety, podkładki.

Oto kilka kroków, które należy wykonać, aby całkowicie usunąć zaschnięty wosk z obrusu, serwety, bądź podkładki.

W pierwszej kolejności należy przyłożyć kostkę lodu lub cały worek na plamę wosku. Dzięki temu stanie się bardziej łamliwy, co pozwoli Ci go skruszyć. Użyj karty kredytowej lub cienkiego noża do masła i delikatnie zeskrob tyle wosku, ile jesteś w stanie. Nigdy nie używaj ząbkowanego noża, ponieważ możesz uszkodzić materiał. Po zeskrobaniu wosku będzie konieczne użycie żelazka oraz kilku czystych, papierowych torebek.

W zależności od tkaniny ustaw żelazko na temperaturę średnią lub wysoką. Jedną z torebek umieść pod materiałem, drugą natomiast na plamie z wosku. Prasuj delikatnie tak, aby wosk przeniósł się na papierową torbę. Po schłodzeniu, wyrzuć papierową torbę z woskiem do kosza. Powtórz czynność używając kolejnej torebki, w celu całkowitego usunięcia nacieku.

Niestety jeśli naciek pochodził z kolorowej świecy, na tkaninie może się pojawić plama. Jeśli tak się stało, postępuj zgodnie z instrukcjami dotyczącymi tego, jak prać materiały. W celu uzyskania najlepszego rezultatu, wypierz tkaninę jak najszybciej.

Jak czyścić białe buty?
Jak wyczyścić plamy z krwi?
Jak czyścić skórę?
Jak usunąć żółte plamy z potu na ubraniach?
strona 1 z 2następna >
 3.7/5 (10 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (7)

Alan - 2013-12-30
dzięki za tą poradę!
pozdrawiam tipy.pl!
Agniesia2678 - 2013-12-30
Kiedy poplamimy ubranie lub jakikolwiek inny materiał - np. obrus - woskiem, najpierw odczekajmy, aż wosk stwardnieje. Następnie go zdejmujemy. Najlepiej przełamać plamę na dwie części albo ściągnąć wosk w całości, nie rozdrabniamy go na malutkie kawałeczki. Do tłustej plamy, która pozostała, należy po obu stronach przyłożyć serwetkę albo arkusz papieru i następnie przycisnąć gorącym żelazkiem. Czynność powtarzamy tak długo, aż na papierze przestaną się pojawiać tłuste plamy.
JoannaGodlewska - 2013-12-02
Bardzo przydatne :)
Travers - 2013-05-28
Po imprezce miałem co robić. Zbita szklanka to jeszcze nic takiego. Wystawione drzwi da się wprawić. Najgorszy jest wosk rozlany w wejściu na płytkach i przeniesiony na dywany. Próbowałem wszyskiego. Trafiłem na taki płyn do usuwania pozostałości po naklejkach, tłuszczy i wosku miedzy innymi. Bez względu na powierzchnie czy to drewno, dywan czy płytki czyścił wszystko bez żadnego namaczania i jak czytałem w wielu postach opalania, podgrzewania albo skrobania. Spróbujcie płynu googone - do znalezienia na necie. Nie jestem fanem amerykańskich wynalazków ale tu oddaje pełne 10 punktów za konkrecik.
Pozdrawiam
topielica - 2013-04-24
Ciekawe ,ciekawe,a jeśli chodzi o ubrania -mój sposób to żelazko i papier śniadaniowy -na plame z wosku kładę papier śniadaniowy i przejadę gorącym żelazkiem plama zniknie wraz z woskiem .
Księżniczka - 2013-01-20
Najlepszy i sprawdzony sposób na usunięcie wosku z drewna to użycie suszarki do włosów i papierowego ręcznika. Ciepłym strumieniem powietrza topimy wosk i wycieramy papierowym ręcznikiem do momentu aż wosk zniknie. Gotowe :)
martakali2889 - 2012-12-03
To już wole kupić nową świeczkę.
Granit jest bardzo popularnym kamieniem nagrobkowym, choć nie tylko. Warto więc wiedzieć, jak go czyścić. Jest to...
Jak usunąć wosk z granitu?
Granit jest bardzo popularnym kamieniem nagrobkowym, choć nie tylko. Warto więc wiedzieć...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub