Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Sprzątanie > Środki czyszczące > Jak umyć okno?
Jak umyć okno?

Jak umyć okno?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.8/5 (6 ocen)
Oceń 
Okna, okna, okna, gdziekolwiek się nie odwrócisz, wszędzie zobaczysz okna. Okna mogą wydawać się czyste, ale w momencie, kiedy popatrzysz na nie podczas, gdy padają na nie promienie słoneczne dostrzeżesz jaka jest prawda. Twoim oczom ukaże się każda smuga i każdy odcisk palca albo nosa. Czyszczenie okien jest poważnym zadaniem, ale możesz pomóc sobie i nieco je uprościć poprzez stosowanie specjalnych technik, a także sprzętu przeznaczonego do mycia okien.
1
Bardzo pomocnym narzędziem, które możesz kupić w sklepie z artykułami gospodarstwa domowego jest ściągaczka, wykonana z mosiądzu albo stali nierdzewnej. Zastosuj preparat do mycia okien, który zawiera amoniak, ocet i/albo płynny środek do mycia naczyń. Taki zestaw będzie działał bardzo dobrze, o ile będzie stosowany z umiarem. Możesz kupić taki płyn w sklepie albo zrobić go własnoręcznie w domu. Jeżeli zastosujesz preparat zawierający zbyt dużo środków chemicznych albo roztworu mydła, spowoduje on powstawanie smug i zostawi na oknach osad. Amoniak doskonale radzi sobie z tłustymi pozostałościami, natomiast ocet świetnie działa w przypadku trudnych do usunięcia zacieków po wodzie.
2
Techniki czyszczenia okien.

Bardzo brudne okna przetrzyj za pomocą wilgotnej szmatki. Nie pocieraj brudu, ponieważ może on zadrapać szyby. Na tym etapie sprawdzi się również odkurzacz. Używając czystej gąbki lub szmatki zmocz nieco okno. Jednak nie zalewaj go zbyt mocno wodą. Podczas stosowania ściągaczki, przyłóż ją pod kątem do szyby, tak żeby tylko jakieś 2,5 cm gumowego ostrza delikatnie naciskało na powierzchnię szyby. Taki zabieg sprawi, że powierzchnia okna będzie sucha, co zapobiegnie kapaniu wody na Twoim czystym oknie. Wytrzyj ostrze ściągaczki przy pomocy mokrej szmatki za każdym razem. Suche ostrze na suchym szkle będzie niedokładne. Następnie ułóż ściągaczkę poziomo w suchym miejscu i pociągnij ją w dół, dociskając ją w suchym czystym miejscu za każdym razem. Kontynuuj do momentu, aż wykonasz czynność na całej powierzchni okna. Dokończ czyszczenie poprzez wytarcie parapetu. Możesz myć okna w ten sposób z obu stron albo od góry.
Jak myć okna?
Jak posprzątać w szafie?
Jak czyścić rolety i żaluzje?
Jak posprzątać łazienkę w 15 minut?
strona 1 z 3następna >
Przeczytaj teraz: Jak myć szyby matowe?
 3.8/5 (6 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Jak dobrze umyć okna?
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub