Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Meble > Sofy i kanapy > Jak czyścić plamy na skórze?
Jak czyścić plamy na skórze?

Jak czyścić plamy na skórze?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3/5 (279 ocen)
Oceń 
Poniżej znajdziesz podstawowe instrukcje dotyczące plam na skórzanych ubraniach, butach i meblach. Dowiedz się jak usunąć plamy z pleśni, atramentu, wody, tłuszczu, smaru, krwi, moczu, gumy do żucia, soli oraz odbarwienia.
1
Plamy z pleśni. Zmieszaj 1 szklankę alkoholu z 1 szklanką wody. Namocz szmatkę w tej miksturze i dobrze przetrzyj zabrudzone miejsce. Zostaw do wyschnięcia.
2
Plamy z atramentu. Spryskaj plamę lakierem do włosów i zetrzyj ją czystą szmatką. Atrament może być bardzo trudny do usunięcia, więc możesz potrzebować porady fachowca.
3
Plamy z wody. Odczekaj, aż nasiąknięta wodą skóra wyschnie naturalnie. Nie kładź jej na kaloryferze, ani nie dosuszaj w żaden inny sposób. Całkowicie suchą skórę nawilż specjalnym środkiem do produktów skórzanych. Jeżeli skórzane buty nasiąkły wodą, włóż w nie drewniane prawidła i pozostaw do naturalnego wyschnięcia.
4
Plamy z tłuszczu, smaru. Zbierz pozostały smar, tłuszcz papierowym ręcznikiem lub bibułą. Posyp talkiem, pudrem albo mąką ziemniaczaną zaplamione miejsce. Pozostaw proszek na plamie przynajmniej przez 4 godziny, a potem zetrzyj go.
5
Plamy z krwi, moczu. Zaplamione miejsce pocieraj czystą, wilgotną szmatką. Pozostaw skórę do naturalnego wyschnięcia, z daleka od źródeł ciepła.
6
Plamy z gumy do żucia. Musisz odczekać, aż guma stwardnieje. Najlepiej przyłożyć do niej umieszczoną w woreczku foliowym kostkę lodu. Gdy guma będzie całkowicie twarda, oderwij ją. Jeżeli jakieś kawałeczki pozostały, nagrzej je suszarką i zetrzyj czystą szmatką.
7
Plamy z soli. Przygotuj mieszankę octu i wody w proporcji 3 : 1. Nawilż szmatkę i przemyj miejsce z zaciekiem solnym.
8
Odbarwienia. Na odbarwienia rękawiczek, torebek, butów użyj specjalnych sprayów. Kupisz je w sklepach z artykułami skórzanymi. Staraj się wybierać kolor jak najbardziej podobny do oryginalnego odcienia skóry.
Jak usunąć plamy po owocach?
Jak usunąć tłuste plamy?
Jak usuwać plamy naturalnymi produktami?
Jak usunąć plamy z trawy?
Przeczytaj teraz: Jak czyścić skórę?
 3/5 (279 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (0)

<p>Buty skórzane lub ze skóry łatwo mogą ulec zniszczeniu przez okres zimowy poprzez sól...
Jak oczyścić buty z soli?
Buty skórzane lub ze skóry łatwo mogą ulec zniszczeniu przez okres zimowy...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub