Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Meble > Sofy i kanapy > Jak czyścić plamy na skórze?
Jak czyścić plamy na skórze?

Jak czyścić plamy na skórze?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3/5 (279 ocen)
Oceń 
Poniżej znajdziesz podstawowe instrukcje dotyczące plam na skórzanych ubraniach, butach i meblach. Dowiedz się jak usunąć plamy z pleśni, atramentu, wody, tłuszczu, smaru, krwi, moczu, gumy do żucia, soli oraz odbarwienia.
1
Plamy z pleśni. Zmieszaj 1 szklankę alkoholu z 1 szklanką wody. Namocz szmatkę w tej miksturze i dobrze przetrzyj zabrudzone miejsce. Zostaw do wyschnięcia.
2
Plamy z atramentu. Spryskaj plamę lakierem do włosów i zetrzyj ją czystą szmatką. Atrament może być bardzo trudny do usunięcia, więc możesz potrzebować porady fachowca.
3
Plamy z wody. Odczekaj, aż nasiąknięta wodą skóra wyschnie naturalnie. Nie kładź jej na kaloryferze, ani nie dosuszaj w żaden inny sposób. Całkowicie suchą skórę nawilż specjalnym środkiem do produktów skórzanych. Jeżeli skórzane buty nasiąkły wodą, włóż w nie drewniane prawidła i pozostaw do naturalnego wyschnięcia.
4
Plamy z tłuszczu, smaru. Zbierz pozostały smar, tłuszcz papierowym ręcznikiem lub bibułą. Posyp talkiem, pudrem albo mąką ziemniaczaną zaplamione miejsce. Pozostaw proszek na plamie przynajmniej przez 4 godziny, a potem zetrzyj go.
5
Plamy z krwi, moczu. Zaplamione miejsce pocieraj czystą, wilgotną szmatką. Pozostaw skórę do naturalnego wyschnięcia, z daleka od źródeł ciepła.
6
Plamy z gumy do żucia. Musisz odczekać, aż guma stwardnieje. Najlepiej przyłożyć do niej umieszczoną w woreczku foliowym kostkę lodu. Gdy guma będzie całkowicie twarda, oderwij ją. Jeżeli jakieś kawałeczki pozostały, nagrzej je suszarką i zetrzyj czystą szmatką.
7
Plamy z soli. Przygotuj mieszankę octu i wody w proporcji 3 : 1. Nawilż szmatkę i przemyj miejsce z zaciekiem solnym.
8
Odbarwienia. Na odbarwienia rękawiczek, torebek, butów użyj specjalnych sprayów. Kupisz je w sklepach z artykułami skórzanymi. Staraj się wybierać kolor jak najbardziej podobny do oryginalnego odcienia skóry.
Jak usunąć plamy z kleju?
Jak wyczyścić plamy z krwi?
Jak czyścić skórę?
Jak usunąć żółte plamy z białej bluzki?
Przeczytaj teraz: Jak dbać o meble?
 3/5 (279 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Stosunkowo niedawno okazało się, że na twojej ulubionej bluzce znajduje się plama po owocach? Plamy po owocach są...
Jak usunąć plamy po owocach?
Stosunkowo niedawno okazało się, że na twojej ulubionej bluzce znajduje się plama...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub