Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Sprzątanie > Usuwanie plam > Jak usunąć żółte plamy z białej bluzki?
Jak usunąć żółte plamy z białej bluzki?

Jak usunąć żółte plamy z białej bluzki?

, specjalista Tipy.pl
 2.9/5 (11 ocen)
Oceń 

Po wybielaniu ubrań wybielaczem, możesz zaobserwować żółte plamy na materiale. Te żółte plamy powstały ponieważ prawdopodobnie dodane zostało za dużo wybielacza lub ubrania były namaczane w nim zbyt długo. Przyczyną żółtych plam na ubraniach może być również pot. Jeśli zauważysz plamę na ubraniu nie susz jej w suszarce. Suszenie na ciepło może spowodować, że plama będzie trwalsza i cięższa w usunięciu. Są jednak środki które mogą pomóc w usuwaniu takich plam i nie jest to wybielacz. Jeśli jednak próba usunięcia żółtej plamy nie powiedzie się, będziesz musiała użyć odplamiacza.

Czysta biała ściereczka, Ocet, Tiosiarczan sodu, Wiaderko, Odplamiacz do plam
1

Ocet:

1. Nasącz czysta szmatkę w occie.

2. Przyłóż szmatkę do żółtej plamy, ale nie pocieraj, ponieważ możesz rozetrzeć pozostałości wybielacza i spowodować jeszcze większe plamy. Kontynuuj aplikowanie octu, aż plama całkowicie nim nasiąknie.

3. Wypłucz ubranie w zimnej bieżącej wodzie. Powtarzaj tą czynność do momentu, aż plama zniknie.

2

Tiosiarczan sodu:

1. Połącz 1 szklankę wody z 1 łyżką proszku tiosiarczanu sodu. Tiosiarczan jest powszechnie sprzedawany w sklepach specjalistycznych, sklepach rybnych i fotograficznych.

2. Zamocz czystą szmatkę w roztworze. Za jej pomocą nakładaj roztwór na żółta plamę. Kontynuuj nakładanie, aż plama wsiąknie roztwór.

3. Wypłucz materiał pod zimną bieżącą wodą. Czynność powtarzaj do momentu, aż plama całkowicie zniknie.

3

Odplamiacze:

1. W wiaderku wymieszaj odplamiacz z wodą w ilościach polecanych przez producenta.

2. Zamocz białe zaplamione ubrania w roztworze, aż namoknie i pozostaw przez czas polecany przez producenta. Dla białych ubrań jest to zazwyczaj od 15 do 60 minut.

3. Wyciągnij ubranie z wiaderka. Wypłucz pod zimną bieżącą wodą. Jeśli jest taka potrzeba, powtarzaj czynność, aż plama zniknie.

Jak usunąć plamy z lakieru do paznokci?
Jak usunąć żółte plamy z potu na ubraniach?
Jak wyczyścić plamy z krwi?
Jak usunąć gumę do żucia z ubrania?
Wskazówki
  • Słońce może pomóc w rozjaśnianiu żółtych plam na białych ubraniach. Możesz więc położyć lub zawiesić odzież na słońcu na kilka godzin, aby rozjaśnić plamę.
 2.9/5 (11 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

grazyna2 - 2013-05-02
polecam ajax -usunie i wybieli elegancko
Ulubione i najdroższe rzeczy mają tendencje do częstszego plamienia się najróżniejszymi substancjami. Nowoczesne środki...
Jak wywabić trudne plamy?
Ulubione i najdroższe rzeczy mają tendencje do częstszego plamienia się najróżniejszymi...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub