Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Sprzątanie > Pranie > Jak zafarbować spodnie?
Jak zafarbować spodnie?

Jak zafarbować spodnie?

, specjalista Tipy.pl
 5/5 (218 ocen)
Oceń 

Bawełna farbuje się stosunkowo łatwo nawet za pomocą barwników spożywczych. Istnieje wiele sposobów na zafarbowanie bawełnianych spodni, ale dwa z nich są najpopularniejsze, czyli za pomocą pralki i na kuchence gazowej. Ta druga metoda jest nieco lepsza, ponieważ kolory wychodzą bardziej nasycone, szczególnie jeśli farbujesz ciemne ubrania które już nieco wyblakły. Tak czy inaczej, obie metody są proste do wykonania, a cały proces trwa godzinę lub krócej.

2 opakowania barwnika do tkanin lub 1 butelkę barwnika w płynie, Miska, Garnek, Miarka, Drewniana łyżka.
1

Metoda farbowania w pralce:

  • Jeśli używasz barwnika w proszku, rozpuść go w misce w 2 szklankach gorącej wody.

  • Napełnij pralkę do połowy gorąca wodą.

  • Dodaj do wody wcześniej rozpuszczony barwnik lub barwnik w płynie.

  • Namocz spodnie w gorącej wodzie i włóż je do pralki z barwnikiem.

  • Nastaw pralkę na najdłuższy cykl prania.

  • Spodnie powinny namaczać się co najmniej przez 30 minut.

  • Jeśli jest taka potrzeba zresetuj pralkę zanim przejdzie do płukania i nastaw ją na pranie raz jeszcze.

  • Ubrania jasne płucz w zimnej bieżącej wodzie do momentu, aż woda będzie czysta.

  • Ciemne ubrania powinnaś wyprać raz jeszcze w ciepłej wodzie razem z proszkiem do prania i wypłukać w zimnej wodzie.

  • Wysusz tak jak zazwyczaj wieszając ubrania na sznurku lub susząc je w suszarce.

2

Metoda farbowania na kuchence:

  • Napełnij gorącą wodą garnek lub inne naczynie nadające się do gotowania. Będziesz potrzebować około 12 litrów wody na każde pól kilo ubrania które będziesz farbować.

  • Rozpuść 2 opakowania barwnika w 2 szklankach gorącej wody i wlej do garnka. Jeśli używasz barwnika w płynie użyj pół butelki na każde 12 litrów wody.

  • Zamocz spodnie w gorącej wodzie i włóż do garnka.

  • Doprowadź całość do wrzenia i gotuj na małym ogniu mieszając drewnianą łyżka przez 30 minut.

  • Wypłucz spodnie w ciepłej wodzie, aż woda będzie czysta, i wypłucz drugi raz w zimnej wodzie.

  • Wysusz jak zazwyczaj, wieszając ubranie lub susząc je w suszarce.

3

Wskazówki i ostrzeżenia:

Aby umyć pralkę z barwnika, nastaw wodę na najwyższy poziom, dodaj szklankę proszku do prania i szklankę wybielacza i niech chodzi cały cykl.

Umyj garnek zaraz po farbowaniu używając chlorowego wybielacza. Jeśli jest taka potrzeba wyszoruj garnek za pomocą proszku na bazie chloru.

Jak prać ręcznie?
Jak farbować koszulki?
Jak czyścić skórzaną torebkę?
Jak prać pluszaki?
Przeczytaj teraz: Jak farbować koszulki?
 5/5 (218 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Kurkuma to świetna przyprawa, o mocnym zapachu i intensywnym kolorze. Jest ona nie tylko świetna dla naszego organizmu,...
Jak farbować ubrania barwnikiem naturalnym - kurkuma.
Kurkuma to świetna przyprawa, o mocnym zapachu i intensywnym...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub