Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Pielęgnacja Skóry > Trądzik > Jak zlikwidować pryszcze?
Jak zlikwidować pryszcze?

Jak zlikwidować pryszcze?

Stopień trudności: trudne
, specjalista Tipy.pl
 3.6/5 (5 ocen)
Oceń 

Trądzik, czy trądzik pospolity, jest bardzo częstą przypadłością skóry, występującą głównie u młodzieży i powstaje zazwyczaj w wyniku wzrostu męskich hormonów obecnych u obu płci. Ropa i martwe komórki zostają uwięzione w porach i tworzą zaskórniki, które z kolei się infekują w wyniku tego tworzą wypryski i trądzik. Co najmniej 96% nastoletniej populacji cierpi na tą przypadłość. Trądzik zwykle pojawia się na twarzy, ale może występować również na górnej części klatki piersiowej i pleców, czy gdziekolwiek, gdzie skóra jest grubsza ma więcej gruczołów łojowych. Trądzik charakteryzuje się występowaniem wągrów, zaskórników, czerwonych łuszczących się miejsc i często nawet blizn.

1

Stopień nasilenia i czas trwania trądziku jest różny dla każdego człowieka. Ogólnie jednak jest to przypadłość, która zmniejsza się lub znika po okresie dojrzewania, jednak może trwać do lat dwudziestych, a czasem nawet do trzydziestych i czterdziestych.

Ciężki trądzik może mieć destrukcyjny wpływ na młodzież, gdy jest ona narażona na niskie poczucie własnej wartości. Istnieje wiele form zabiegów, w tym domowych środków na trądzik, które mogą być wypróbowane przed bardziej konwencjonalnymi terapiami medycznymi.

Bardzo ważne jest rozumienie, ze zmiany w zachowaniu mogą pomoc w leczeniu trądziku. Włączając zdrową dietę, regularne ćwiczenia i wystarczająco dużo snu. Również należy wiedzieć, że brak witaminy A może spowodować nawrót trądziku. Ta witamina, zdecydowanie może pomóc, szczególnie jeśli masz jej niedobór (spowodowany nie jedzeniem przynajmniej kilku owoców dziennie). Aby całkowicie wyleczyć trądzik należy również pamiętać o myciu rąk oraz o ograniczeniu do minimum stresu. Trądzik może być też spowodowany bakteriami które są na poduszkach. Niektórym osobom chorym na trądzik pomaga zwyczajne spanie na boku i utrzymywanie poduszki w czystości.

Jednakże, możesz spróbować połączyć zdrową dietę z innymi domowymi środkami na trądzik. Poniżej znajdziesz listę domowych sposobów, które pomagają w leczeniu trądziku:

Domowe sposoby na pryszcze
Domowe sposoby na trądzik
Jak wyleczyć trądzik?
Jak zredukować blizny po trądziku?
strona 1 z 5następna >
 3.6/5 (5 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

konndi - 2013-04-24
Ja stosuje Curiosin. Poleciła mi dermatolog, bo inne preparaty to tak słabo działały. Jest bez recepty i można smarować kilka razy dziennie, najlepiej na noc. Kosztuje poniżej 18zł. Super szybko wszystko z twarzy sie goi.
asasdads - 2013-02-25
witamina b pomaga, pierwszego dnia 5 tabletek potem po jednej, poprawi sie cera i komary przestana kasic
Trądzik to zmora niejednego nastolatka. Sprawia że wydajemy się gorsi od innych poprzez niską samoocenę. Jest dużym...
Jak zwalczyć trądzik ziołami?
Trądzik to zmora niejednego nastolatka. Sprawia że wydajemy...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub