Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Gotowanie i Pieczenie > Podstawy gotowania > Jak filetować śledzie?
Jak filetować śledzie?

Jak filetować śledzie?

, specjalista Tipy.pl
 3.6/5 (8 ocen)
Oceń 
Zapewne wiele osób się zastanawia dlaczego na własną rękę filetować śledzie, co nie należy to do zadań przyjemnych, skoro w większości sklepów można nabyć śledzie już przygotowane do konsumpcji. Jednak odpowiedź jest prosta. Gotowe filety śledziowe dostępne w sklepach najczęściej są przygotowywane przy użyciu oleju, lub octu, musztardy, majonezu, cebuli, a także innych smakowitych składników, nie mniej jednak one wszystkie zmieniają smak śledzia, który jest bardzo ważny, jeśli chcesz przygotować smaczną sałatkę śledziową. Jeśli jednak masz na tyle szczęścia, aby znaleźć marynowane śledzie peklowane tylko w soli z odrobiną ziół, to możesz pominąć ten artykuł, aby poszukać innych równie smacznych przepisów. Dla pozostałych, którzy pragną się dowiedzieć jak przyrządzić filety śledziowe, zapraszamy do zapoznania się z lekturą.
1
Filetowanie śledzi 1
W tym etapie będziesz potrzebować całego marynowanego w soli śledzia, a także ręcznika kuchennego. Rozłóż kuchenny papier na blacie, następnie połóż na nim rybę.
2
Filetowanie śledzi 2
Odetnij delikatnie głowę śledzia.
3
Filetowanie śledzi 3
Rozkrój rybę wzdłuż, aby móc ją otworzyć.
4
Filetowanie śledzi 4
Pozbądź się wnętrzności.
5
Filetowanie śledzi 5
Wyczyść środek śledzia za pomocą noża.
6
Filetowanie śledzi 6
Przetnij rybę wzdłuż kręgosłupa.
7
Filetowanie śledzi 7
Ostrożnie usuń skórę z obu stron ryby.
8
Filetowanie śledzi 8
Odetnij ogon i delikatnie oddziel filet od ości. Faktem jest, iż łatwiej powiedzieć niż wykonać, szczególnie jeśli robisz to po raz pierwszy. Jeśli nie uda Ci się usunąć wszystkich ości, nie przejmuj się, przeoczenia możesz poprawić później.
9
Filetowanie śledzi 9
Oddziel drugi filet od kręgosłupa z jak największą ilością ości.
10
Filetowanie śledzi 10
Za pomocą rąk usuń większe ości z filetów. Nie jest to przyjemna część, jednak rezultat to wynagrodzi.
11
Filetowanie śledzi 11
Teraz filety śledziowe są gotowe do dalszego użycia (w sałatce lub jako przystawka z chlebem i cebulą).
Jak gotować ryż?
Jak oczyścić rybę z łusek?
Jak zrobić bitą śmietanę?
Jak kroić cebulę?
Wskazówki
  • Do wymycia rąk po filetowaniu ryby oraz naczyń, które były używane podczas tego procesu, najlepiej jest użyć zimnej wody, która usunie intensywny zapach śledzia.
 3.6/5 (8 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Zapach ryby nie jest najpiękniejszym zapachem świata a co gorsze, tak jak zapachu cebuli czy czosnku, ciężko jest się...
Jak pozbyć się zapachu ryby?
Zapach ryby nie jest najpiękniejszym zapachem świata a co gorsze, tak jak zapachu cebuli...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub