Tutaj jesteś: Zwierzęta > Koty > Zdrowie Kotów > Jak pozbyć się łupieżu u kota?
Jak pozbyć się łupieżu u kota?

Jak pozbyć się łupieżu u kota?

, specjalista Tipy.pl
 4/5 (5 ocen)
Oceń 
Łupież u kota może być spowodowany przez niewłaściwą dietę, pasożyty, niedobór wody, otyłość, wiek itp. Można sobie poradzić z tym problemem bez pomocy weterynarza. Poniżej znajduje się kilka domowych sposobów na pozbycie się łupieżu u kota.
1

Zadbaj o pokarm swojego kota.

Kocia dieta ma wpływ na ogólny stan zdrowia zwierzęcia, w tym na łuszczenie się skóry. Jeżeli podajesz swojemu kotu suchy pokarm lub taki, któremu brakuje składników odżywczych, zmień przyzwyczajenia i zacznij podawać żywność pełną składników odżywczych, w szczególności kwasów omega 3. Suche jedzenie natomiast może być dobre dla zębów, jednak nie dla skóry kota. Kwas omega 3 jest ważnym składnikiem w diecie, ponieważ nawilża skórę i poprawia krążenie krwi. Możesz to osiągnąć regularnie karmiąc kota rybami lub przynajmniej jedzeniem dla kota z puszki, które zawiera suplementy żywieniowe.

2

Dostarczaj wodę i wilgoć.

Zapewniaj swojemu kotu stały dostęp do czystej wody pitnej, szczególnie w ciepłe i słoneczne dni, kiedy powietrze jest suche. Najlepiej umieść miskę z świeżą i czystą wodą w pobliżu legowiska kota. Zainstaluj również nawilżacz powietrza. Przyniesie to korzyść nie tylko dla kota, ale i dla innych domowników. Innym sposobem na utrzymanie wilgoci skóry jest nawilżanie jej specjalnym sprayem dla kotów. Ten produkt jest stworzony specjalnie dla kociej skóry. Spraye nawilżające używane przez ludzi mogą być dla nich szkodliwe. Podczas zakupu produktu, zrób kilka testów dotyczących działania.

Jak zwalczyć pchły u kota?
Jak rozpoznać, że kot ma robaki?
Jak rozpoznać, że kot jest chory?
Jak opiekować się kotem?
strona 1 z 2następna >
Przeczytaj teraz: Jak wykąpać kota?
 4/5 (5 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Jak opiekować się kotem?
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub