Tutaj jesteś: Święta i Uroczystości > Wielkanoc > Potrawy Wielkanocne > Jak zrobić baranka wielkanocnego?

Jak zrobić baranka wielkanocnego?

, specjalista Tipy.pl
 3.6/5 (5 ocen)
Oceń 
Poniższy przepis ma na celu stworzenie baranka wielkanocnego z lukrem, który jest pokryty puchatą masą o smaku kokosowym. Można również zmienić kolor owej masy, lub podpiec ją w piekarniku. Wiele osób nie ma czasu na zanurzenie głowy baranka w kremie, następnie na wykończenie za pomocą masy kokosowej i na pomalowanie akcentów, niestety musisz to wykonać, aby nie zepsuć wyglądu. Nie zapomnij o kokardkach! Aby pokroić zacznij od części tylnej i kieruj się w stronę głowy.
2 i 1/4 szklanki tortowej mąki, 2,5 łyżeczki proszku do pieczenia, 1/2 łyżeczki soli, 1 i 1/4 szklanki białego cukru, 1/2 kostki masła, 1 szklanka mleka, 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii, 4 białka
1

Sposób przygotowania:

Na początku przygotuj formę, pokryj olejem roślinnym i odstaw na kilka minut, po czym wytrzyj używając czystej serwetki. Natłuść i dodaj mąki, nie pozostawiając żadnych luk. Ustaw piekarnik na 190 stopni.

2
Przesiej mąkę tortową, następnie zrób to ponownie dodając proszku do pieczenia oraz soli i odstaw na bok.
3
W dużej misce utrzyj masło i cukier, aby uzyskać lekką i puszystą masę. Dodawaj mieszankę z mąką na przemian z mlekiem.
4
Mieszaj ciasto, żeby było gładkie po każdej dawce, po czym dodaj wanilii.
5
W dużej szklanej lub metalowej misce ubijaj białka jajek, aż utworzą lekką formę. Następnie dodaj 1/3 tej formy do ciasta, aby stało się bardziej puszyste, po czym dodaj resztę.
6
Wypełnij ciastem część formy z głową. Drewnianą łyżką delikatnie rozprowadź ciasto, aby usunąć pęcherzyki powietrza. Uważaj, żeby nie naruszyć warstwy mąki i tłuszczu na formie. Przykryj formę, upewnij się, że jest dokładnie zamknięta, aby uniknąć rozdzielenia ciasta.
Jak zrobić dekoracyjne kurczaczki z jajek na twardo?
Jak zrobić sadzone jajka w bekonie?
Jak zrobić czekoladowe jajka dla alergików?
Jak zrobić kurczaka z jajka?
strona 1 z 2następna >
 3.6/5 (5 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Szukasz pomysłu na jajka wielkanocne? Poczęstuj swoich gości jajkami po diabelsku. Nazwa nie nawiązuje może zbyt dobrze...
Jak zrobić jajka po diabelsku?
Szukasz pomysłu na jajka wielkanocne? Poczęstuj swoich...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub