Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Pielęgnacja Skóry > Skóra sucha i wrażliwa > Jak złagodzić podrażnienia na twarzy?
Jak złagodzić podrażnienia na twarzy?

Jak złagodzić podrażnienia na twarzy?

, specjalista Tipy.pl
 3.9/5 (7 ocen)
Oceń 
Podrażnienia skóry przybierają różne formy. Mogą się pojawić jako wysypka, zaczerwienienia, świąd, a w niektórych przypadkach nawet ból. Mogą być spowodowane przez reakcje alergiczne, brak higieny lub odpowiednich leków. Za każdym razem, gdy wystąpią u Ciebie podrażnienia skóry, aby je wyleczyć, możesz się obyć bez korzystania z wszelkich maści i kremów, jakimi oferuje rynek. Poniżej znajduje się 7 sposobów na złagodzenie podrażnień skóry.
1
Kostki lodu

Kostki lodu.

Aby złagodzić wysypkę, bądź zaczerwienienie dobrze jest pocierać twarz kostkami lodu. To powoduje, iż podrażnione komórki drętwieją co minimalizuje ból i świąd. Największa zaletą jest łatwa dostępność do lodu, ponieważ wystarczy tylko pójść do zamrażarki i wyciągnąć z niej potrzebną porcję.

2

Łagodny środek oczyszczający.

Jedną z głównych przyczyn podrażnień skóry są zarazki i bakterie. Więc kiedy zaczynają się pojawiać na twarzy pryszcze lub wysypka, pierwsze co należy zrobić to dokładnie zaobserwować podrażnione miejsca. Dobrym pomysłem jest użycie łagodnego środka oczyszczającego skórę, gdyż te o intensywnym działaniu mogą spowodować dalsze reakcje naskórka oraz dyskomfort.

3
Picie wody

Pij dużo wody.

Faktem jest, że jeśli skóra nie dostaje potrzebnej jej ilości wody, cera zaczyna tracić na wyglądzie. Podrażnienia skóry mogą być związane z niedoborem płynów w organizmie, więc staraj się uzupełniać wszelkie braki pijąc dużo wody.

Jak kąpać dziecko w krochmalu?
Jak złagodzić swędzenie skóry?
Domowe sposoby na podrażnioną skórę twarzy
Jak złagodzić podrażniony nos?
strona 1 z 2następna >
 3.9/5 (7 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

kjbkjb - 2013-04-06
Przy takiej skórze dobrze jest zamiast używania peelingów gruboziarnistych - drobnoziarniste, albo jeszcze lepiej enzymatyczne. Przy użyciu delikatnego peelingu enzymatycznego, naskórek oczyści się, ale nie podrażni, ponieważ nie jest mechaniczny (nie trzemy drobinkami po twarzy). Innym rozwiązaniem jest peeling kawitacyjny, który można wykonać w gabinecie kosmetycznym. Jest bezbolesny i nie podrażnia skóry.
Dla takich skór dobrym rozwiązaniem jest maska algowa. Jeśli nie wiemy jak ją zrobić (trzeba nabrać wprawy w rozrabianiu i szybko zastyga), możemy wybrać się do kosmetyczki. Dobre serum i ta maska i buzia wrażliwa jest w niebie!
Myślę, że jeśli macie skórę wrażliwą, to może warto schować krem do lodówki :)? Nakładany zimny krem przyniesie ukojenie dla skóry.
Kupując tonik, sprawdźcie czy nie ma w nim alkoholu, który wysuszy, podrażni skórę. Poleca świetny tonik z Ziaji (kosztują ok 5 zł). Ogólnie tonik ma przywrócić pH naszej skóry, więc nie warto wydawać na niego dużo pieniędzy :)
Warto też sprawdzić, czy w kremie jaki używamy znajduje się alantoina, która świetnie łagodzi podrażnioną skórę.
Katar zwykle nikogo nie oszczędza, dotyka nawet tych, którzy uważają się za okazy zdrowia, co najmniej dwa razy w roku...
Jak złagodzić podrażniony nos?
Katar zwykle nikogo nie oszczędza, dotyka nawet tych...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub