Tutaj jesteś: Święta i Uroczystości > Wielkanoc > Dekoracje Wielkanocne > Jak zrobić koszyczek wielkanocny z ciasta?
Jak zrobić koszyczek wielkanocny z ciasta?

, specjalista Tipy.pl
 4.1/5 (15 ocen)
Oceń 
Koszyczek wielkanocny z ciasta to coś więcej niż zwykły koszyczek. Jest to chleb, który po poświęceniu będzie można zjeść wraz z innymi produktami z koszyczka. Poniżej znajdziesz przepis na chleb w kształcie koszyczka.
1
Robienie koszyczka z ciasta 1
Przygotuj ciasto drożdżowe, miksując je. (Przyjmując, iż robisz je ze składników, a nie kupujesz gotowego w sklepie).
2
Robienie koszyczka z ciasta 2
Po zmieszaniu składników, wygnieć ciasto i niech z powrotem wzrośnie. Następnie uderz delikatnie ciastem o blat, aby przygotować go do robienia koszyka.
3
Robienie koszyczka z ciasta 3
Podziel ciasto na 3 części, jedną odłóż na bok, pozostałe pokrój na mniejsze kawałki.
4
Robienie koszyczka z ciasta 4
Rozwałkuj ciasto. Rozłóż na małej spryskanej wcześniej sprayem kuchennym misce, którą umieść na blasze. Spleć kawałki ciasta na wypukłej części miski.
5
Robienie koszyczka z ciasta 5
Kontynuuj splatanie ciasta dopóki cała miska nie zostanie przykryta. Odetnij nadmiar ciasta przy blasze.
6
Koszyczek wielkanocny z ciasta
Weź odłożoną część ciasta. Będzie ono przeznaczone na uchwyt. Pokrój na trzy części, po czym zrób z nich długą plecionkę i umieść na natłuszczonej misce.
7
Koszyczek na wielkanoc z chleba
Po uformowaniu koszyka i uchwytu piecz, aż ciasto będzie miało ładny, złoty kolor. Następnie pozostaw je do ostygnięcia na misce. Złóż części razem używając wykałaczek. Koszyczek gotowy.
Jak zrobić paprykę nadziewaną na zimno?
Jak zrobić babkę wielkanocną (gotowaną)?
Jak zrobić jajko sadzone w chlebie - pisanka?
Jak zrobić drożdżowe zajączki wielkanocne?
Wskazówki
  • Nie podnoś koszyczka za uchwyt, bo może nie wytrzymać ciężaru.
 4.1/5 (15 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Takie słodkie muchomorki mogą być śliczną ozdobą wielkanocnego stołu. Nie trzeba dużych zdolności, ani wielu składników...
Jak zrobić muchomorki z jajek i pomidorków?
Takie słodkie muchomorki mogą być śliczną ozdobą...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub