Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Sprzątanie > Środki czyszczące > Jak wyczyścić muszlę klozetową?
Jak wyczyścić muszlę klozetową?

Jak wyczyścić muszlę klozetową?

, specjalista Tipy.pl
 3.6/5 (10 ocen)
Oceń 
Muszla klozetowa może być bardzo trudna do wyczyszczenia, szczególnie jeśli Twoja okolica zaopatrywana jest w wodę twardą, która gromadzi kamień wzdłuż powierzchni wody oraz w dolnej części brzegu muszli, w miejscu skąd woda wypływa. Jeśli nie czyści się zacieków regularnie, zamieniają się w totalnie sczerniałe miejsca. Istnieje wiele różnych środków czyszczących, które można nabyć, niektóre z nich są dosyć skuteczne, mimo to ich chemiczne pozostałości mogą być niebezpieczne dla ludzi, zwierząt oraz środowiska. Jednak nie ma powodów do paniki, ponieważ na wyposażeniu kuchni jest wiele składników, które pomogą Ci stworzyć potrzebne środki czyszczące.
3

Ocet + soda

Do czyszczenia muszli klozetowej można również zastosować mieszankę składającą się z 1 szklanki białego octu oraz 1/4 szklanki sody oczyszczonej. Pamiętaj, aby łączyć te składniki powoli, ponieważ soda w reakcji z octem zacznie tworzyć bąbelki. Poczekaj więc, aż przestaną się formować, następnie wymieszaj roztwór i wlej go do muszli klozetowej. Pozwól mieszaninie wsiąknąć pozostawiając ją na ok. 5 minut, następnie rozpocznij czyszczenie.

4
Czyszczenie muszli wc Colą

Coca-cola i Pepsi

Coca-cola oraz Pepsi, czyli dwa najpopularniejsze na świecie napoje gaszące pragnienie, również nadają się do czyszczenia muszli klozetowej. Wysoka zawartość kwasu fosforowego, która jest w nich zawarta, idealnie usuwa rdzę, plamy oraz inny nagromadzony brud. Wystarczy wylać puszkę jednego z tych napojów do muszli i pozostawić na około godzinę. Następnie wyszczotkuj zaplamione miejsca, lub po prostu spłucz wodę.

Więc jak można zauważyć w kuchni znajduje się wiele produktów, które mogą znaleźć swoje zastosowanie i w innych miejscach domu. Dodatkowymi plusem jest ich niska cena, dostępność oraz ekologiczność.

Jak usunąć zapach moczu?
Jak usunąć plamy z kleju?
Jak czyścić płytki ceramiczne?
Jak usunąć pleśń?
< poprzedniastrona 2 z 2
Przeczytaj teraz: Jak wyczyścić toaletę?
 3.6/5 (10 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

Szukasz skutecznego sposobu na pozbycie się bakterii z muszli klozetowej? Oto skuteczna metoda. Wystarczy puszka coli i...
Jak wyczyścić toaletę colą?
Szukasz skutecznego sposobu na pozbycie się bakterii...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub