Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Meble > Sofy i kanapy > Jak czyścić wyroby z zamszu?

Jak czyścić wyroby z zamszu?

, specjalista Tipy.pl
 3.1/5 (10 ocen)
Oceń 
Zamsz jest wspaniałym materiałem – ciepłym miłym w dotyku i wiele osób bardzo go sobie ceni. Problem pojawia się gdy nieszczęśliwie sobie go czymś zaplamimy. Generalnie produkty zamszowe, np. ubrania powinny być czyszczone jedynie w pralniach. To może być uciążliwe, ale najbezpieczniejsze i dające gwarancję, że materiał nie zostanie uszkodzony. Jeżeli musisz wyczyścić jakąś plamę samodzielnie, poniżej znajdziesz podpowiedź.
Zestaw do czyszczenia zamszu, Ręczniki papierowe, Matki, Produkt do protekcji skóry, Ocet bezbarwny, Szczotkę do zamszu.
1
Przetrzyj delikatnie czystym ręcznikiem zaplamione miejsce, aby zmierzwić włókna.
2
Suche plamy, zabrudzenia usuwamy gumką do mazania. Najlepiej taką jaka jest przy ołówku. Na mokre plamy, zabrudzenia przykładamy papierowy ręcznik i dociskamy aby wciągnął jak najwięcej wilgoci. Nigdy nie nakładaj żadnych preparatów do usuwania plam na zamsz, szczególnie jeżeli będziesz musiał dać rzecz do pralni. Odplamiacz, może zakłócić proces usuwania zabrudzenia w procesie chemicznym.
3
Wyszczotkuj zabrudzenie specjalną szczotka do zamszu.
4
Na wilgotną szmatkę nalej troszkę octu i delikatnie pocieraj zabrudzone miejsce.
5
Pozostaw do naturalnego wyschnięcia.
6
Pamiętaj że palmy na zamszu i innej skóry powinny być czyszczone profesjonalnie. To zawsze najbezpieczniejsze wyjście. Nigdy nie możesz przewidzieć jak skóra była wyprawiona do zrobienia wybranej rzeczy i jak może zachować się jeżeli spróbujesz samodzielnie ją czyścić.
Jak wywabić plamy z długopisu?
Jak czyścić skórę?
Jak usunąć plamy z żywicy?
Jak wyczyścić wosk?
Ostrzeżenia
  • Zamsz czyszczony octem, może przejść jego zapachem na jakiś czas.
Wskazówki
  • Produkty odzieżowe skórzane i zamszowe powinny być czyszczone w pralni przynajmniej co dwa lata.
 3.1/5 (10 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Niegdyś wysławiane przez Elvisa Presley’a „błękitne zamszowe buty” to w dzisiejszych czasach klasyka. Nawet najbardziej...
Jak prać zamszowe buty?
Niegdyś wysławiane przez Elvisa Presley’a „błękitne zamszowe buty” to w dzisiejszych...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub