Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Dania Główne > Dania z wieprzowiny > Jak zrobić roladki wieprzowe z pieczarkami?

Jak zrobić roladki wieprzowe z pieczarkami?

, specjalista Tipy.pl
 3.2/5 (19 ocen)
Oceń 

Roladki przygotowane z wieprzowiny (rzadziej z wołowiny) i nadziewane różnymi farszami, są bardzo popularnym daniem w kuchni ukraińskiej. Przygotowanie nadzienia do roladek tak samo jak sosów zależy od regionu i od kucharza. Bardzo dobre są roladki przygotowane ze schabu i nadziewane pieczarkami lub pieczarkami zmieszanymi z innymi dodatkami, usmażone i upieczone w kremowym sosie. Tak jak w przepisie poniżej. Na pierwszy rzut oka gotowanie tych roladek może wyglądać na dużo zachodu, ale nie jest to tak trudne jak wygląda i jest naprawdę smaczne.

Około 70 dkg schabu bez kości, 40 dkg pieczarek, 2 duże cebule, 2 jajka, 1-1.5 szklanki startej mozzarelli, 1 szklankę śmietanki 18%, Sól i pieprz do smaku, Olej słonecznikowy lub oliwa z oliwek
1
Składniki na roladki wieprzowe

Przygotuj składniki: do tego przepisu najlepszy jest schab, możesz wziąć kawałek dowolnej grubości; jajka ugotuj na twardo i ostudź je do temperatury pokojowej. Będziesz również potrzebować wykałaczek.

2
Smażenie cebuli

Zacznij od smażenia pieczarek i cebuli na farsz. Do tego rozgrzej na patelni 2-3 łyżki stołowe oleju lub oliwy na średnim ogniu. Obierz i drobno pokrój cebulę, dodaj na rozgrzaną patelnię i smaż, aż będą miękkie i nabiorą złocistego koloru (około 10 minut); mieszaj od czasu do czasu, aby się nie przypaliły.

3
Obrane pieczarki

Wypłucz i umyj pieczarki (powinno się obrać je ze skórki z główki, a później wypłukać pod zimną wodą). Umyte już pieczarki drobno pokrój.

4
Smażenie pieczarek

Kiedy cebula jest już gotowa dodaj do niej pieczarki i smaż razem przez 10-15 minut mieszając od czasu do czasu. Pieczarki zmniejszą swoją objętość i wypuszczą nieco soku. Kiedy sok odparuje, usuń patelnię z palnika.

5
Pieczarki z jajkiem
Przełóż pieczarki do miski; obierz jajka, drobno pokrój i dodaj do miski.
6
Farsz z serem
Dodaj reszty farszu dodaj starty ser.
Jak suszyć grzyby?
Jak zbierać grzyby?
Jak przechowywać grzyby?
Jak zrobić kurczaka w sosie grzybowo-śmietanowym?
strona 1 z 3następna >
 3.2/5 (19 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (3)

Ewelina82 - 2013-04-29
Radzę najpierw obsmażyć roladki z obu stron, a dopiero potem wyjąć wykałaczki !!!
Dodam jeszcze, że wodę możemy zastąpić 1,5 szklanki bulionu ale wtedy bardzo delikatnie doprawiamy śmietanę, aby nie przedobrzyć. Lepszym pomysłem jest najpierw doprawienie śmietany solą i pieprzem niż posypywanie po wierzchu potrawy. Przyprawa jest wtedy bardziej równomiernie rozprowadzona. Danie wymaga, więc delikatnej poprawy :) aby wyszło tak jak należy.
Ewelina82 - 2013-04-29
Wypróbowywałam ten przepis pod kątem menu komunijnego i mam następujące zastrzeżenia....
Autor coś źle to poobliczał. Po pierwsze plastry mięsa mają pewną "granicę rozbijania" jeśli te plastry są takie wąskie (przypominam 1cm) nie da się ich bardzo cienko rozbić, ponieważ zaczynają robić się prześwity, a wiadomo, że przez nie farsz może na zacząć wypływać na zewnątrz, po drugie z mięsa krojonego tradycyjnie nie uzyskamy, aż tak szerokich roladek, aby nałożyć 2 łyżki stołowe farszu - maksymalnie mieściła mi się łyżka farszu, czasem łyżka i trochę drugiej ok. 1/3, trzeba by chyba ten schab kroić wzdłuż aby uzyskać tak szerokie roladki. Poza tym zamieniłam bym trochę kolejność przyprawiania mięsa, o ile dobrze jest plastry schabu posolić przed rozbijaniem, gdyż to zmiękcza mięso i łatwiej się je rozbija, to pieprzenie mięsa przed rozbijaniem jest trochę problematyczne - podczas energicznego ubijania wiórki pieprzu unoszą się do nozdrzy i odpryskują od mięsa i to trochę niefajne. Lepiej posypać pieprzem dopiero rozbite rolady. I na koniec potrawa wychodzi rzeczywiście bardzo smaczna i jest to dobry sposób na urozmaicenie niedzielnego czy uroczystego obiadu, ale jest ona zdecydowanie bardziej pracochłonna niż zapewnia autor, przygotowanie takich 15-20 roladek to kilka godzin spędzone w kuchni, a wiadomo, że dziś można zrobić obiad i w 20 minut :). Czasami jednak dla wyjątkowego smaku warto się napracować :).
nuna - 2012-10-14
Żeby wyszły 22 roladki a mięso krojone o grubości 1 cm to musi być co najmniej 2 kg schabu bez kości. Bo 1 kg to około 10 kotletów grubości 1 cm.
Masz dużo grzybów i chciałabyś zrobić z nich coś smacznego? Próbowałaś już już grzybów gotowanych, duszonych,...
Jak zrobić zupę grzybową?
Masz dużo grzybów i chciałabyś zrobić z nich coś smacznego? Próbowałaś już...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub