Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Dania Główne > Makarony > Jak zrobić kluski?
Jak zrobić kluski?

Jak zrobić kluski?

, specjalista Tipy.pl
 2/5 (4 ocen)
Oceń 
Kluski są popularnym dodatkiem do naszych dań, zwłaszcza obiadów. Nie robi ich się jednak tak często jak ziemniaków, a to głównie z przekonania o tym, że przygotowanie klusek jest trudne i pracochłonne. Tymczasem okazuje się, że nie koniecznie tak jest i czasem nawet obranie i ugotowanie kartofli zajmuje mniej więcej tyle czasu, lub nawet więcej co przygotowanie klusek.
1
Kluski kładzione (inaczej „z pokrywki”)

Składniki:
40 dag maki
3 jajka
Pół szklanki letniej wody
Duża łyżka roztopionego masła
Sól

Na początek, należy rozbełtać jaja z połową szklanki letniej wody, następnie stopniowo dodajemy do nich mąką, cały czas przy tym mieszając. Na koniec dodajemy roztopione masło i sól do smaku. Ciasto należy wyrabiać tak długo, aż stanie gładką i lśniącą masą, możemy się posłużyć przy tym mikserem, jeśli jednak przygotowujemy niewielką ilość praktyczniejsza będzie drewniana łyżka. Teraz przychodzi czas na wrzucanie klusek do wrzątku. Wykonujemy to metalową łyżkę, którą najpierw zanurzamy we wrzątku, po czym „odkrawamy” nią niewielkie porcje cista i wrzucamy do wody. Za każdy razem zanurzając łyżkę, dzięki temu cisto nie będzie się do niej przyklejało. Gotujemy ok. 2 minuty. Jeśli chcemy podać kluseczki jako dodatek np. do rosołu, możemy wrzucać je bezpośrednio na gorący, prawie gotujący się rosół.
Jak gotować kukurydzę?
Jak zrobić amerykańskie naleśniki?
Jak gotować ziemniaki?
Jak gotować makaron?
strona 1 z 2następna >
 2/5 (4 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Jak zrobić kopytka?
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub