Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Dania Główne > Dania z drobiu > Jak zrobić marynatę do mięsa?
Jak zrobić marynatę do mięsa?

Jak zrobić marynatę do mięsa?

, specjalista Tipy.pl
 3/5 (8 ocen)
Oceń 
Mięsa same w sobie są średnio smacznym produktem. Cała magia ich smaku zależy od poprawnego przygotowania i przyprawienia. Zdecydowanie najlepszym sposobem na przyprawienie mięs jest przygotowanie marynaty i leżakowanie w nich nawet kilka godzin. Dzięki temu mięsa naciągają smak i pozostają soczyste. Wystarczy już jedynie poprawna obróbka termiczna i możemy obserwować zachwyt na twarzach naszych gości.
1
Marynata do kurczaka I

Spora szklanka wytrawnego czerwonego wina, seler naciowy, pół cebulki, spora marchewka, dwa ząbki czosnku, 2 łyżki oliwy z oliwek, oraz pięć ziaren pieprzu. Ze składników przygotowujemy marynatę i zanurzamy w niej kurczaka na minimum 12 godzin, najlepiej umieścić marynowane mięso na ten czas w lodówce. Po upływie połowy doby, kurczaka osączamy i pieczemy. Marynata jest bardzo aromatyczna dlatego jej nie marnujmy, tylko przecedźmy przez drobne sitko i z powstałego płynu przyrządźmy sos.
2
Marynata do kurczaka II

Innym pomysłem jest wykorzystanie szklanki jogurtu naturalnego, oraz przypraw. Najpierw nacieramy mięso dowolnymi przyprawami, np. Vegetą, pieprzem i papryką. Następnie zalewamy kurczaka jogurtem i odstawiamy go do lodówki na ok. dobę. Po upływie tego czasu wyjmujemy mięso, opłukujemy je i osuszamy, po czym jest już gotowe do pieczenia. Jogurt nadaje wspaniałego nieco kwaskowatego posmaku, co jest miłą odmianą od tradycyjnych przypraw.
Jak zrobić szaszłyki z grilla?
Jak grillować ziemniaki?
Jak zrobić szaszłyk cielęcy z cebulą?
Jak zrobić pizzę z grilla?
strona 1 z 2następna >
 3/5 (8 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

daria16rog - 2013-03-25
Ja jednak wole swój pomysł na marynatę z ziołami, czosnkiem, cytryną i oliwą.
zigitrn - 2013-03-25
Można kupić gotowe przyprawy i dosypać do nich to co się lubi i mamy gotową marynatę do mięsa
Dość nowatorski sposób na podawanie brzoskwini. Ale kuchnia jest w końcu po to, by eksperymentować. Dlaczego więc nie...
Jak zrobić grillowane brzoskwinie?
Dość nowatorski sposób na podawanie brzoskwini. Ale...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub