Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Dania Główne > Dania z drobiu > Jak zrobić marynatę do mięsa?
Jak zrobić marynatę do mięsa?

Jak zrobić marynatę do mięsa?

, specjalista Tipy.pl
 3/5 (8 ocen)
Oceń 
Mięsa same w sobie są średnio smacznym produktem. Cała magia ich smaku zależy od poprawnego przygotowania i przyprawienia. Zdecydowanie najlepszym sposobem na przyprawienie mięs jest przygotowanie marynaty i leżakowanie w nich nawet kilka godzin. Dzięki temu mięsa naciągają smak i pozostają soczyste. Wystarczy już jedynie poprawna obróbka termiczna i możemy obserwować zachwyt na twarzach naszych gości.
1
Marynata do kurczaka I

Spora szklanka wytrawnego czerwonego wina, seler naciowy, pół cebulki, spora marchewka, dwa ząbki czosnku, 2 łyżki oliwy z oliwek, oraz pięć ziaren pieprzu. Ze składników przygotowujemy marynatę i zanurzamy w niej kurczaka na minimum 12 godzin, najlepiej umieścić marynowane mięso na ten czas w lodówce. Po upływie połowy doby, kurczaka osączamy i pieczemy. Marynata jest bardzo aromatyczna dlatego jej nie marnujmy, tylko przecedźmy przez drobne sitko i z powstałego płynu przyrządźmy sos.
2
Marynata do kurczaka II

Innym pomysłem jest wykorzystanie szklanki jogurtu naturalnego, oraz przypraw. Najpierw nacieramy mięso dowolnymi przyprawami, np. Vegetą, pieprzem i papryką. Następnie zalewamy kurczaka jogurtem i odstawiamy go do lodówki na ok. dobę. Po upływie tego czasu wyjmujemy mięso, opłukujemy je i osuszamy, po czym jest już gotowe do pieczenia. Jogurt nadaje wspaniałego nieco kwaskowatego posmaku, co jest miłą odmianą od tradycyjnych przypraw.
Jak grillować kukurydzę?
Jak grillować ziemniaki?
Jak grillować łososia?
Jak zrobić szaszłyk cielęcy z cebulą?
strona 1 z 2następna >
Przeczytaj teraz: Jak grillować ziemniaki?
 3/5 (8 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

daria16rog - 2013-03-25
Ja jednak wole swój pomysł na marynatę z ziołami, czosnkiem, cytryną i oliwą.
zigitrn - 2013-03-25
Można kupić gotowe przyprawy i dosypać do nich to co się lubi i mamy gotową marynatę do mięsa
Grillowany bakłażan z serem pleśniowym z pewnością będzie pyszną przekąską na grillu. Szczególnie dobrze będzie...
Jak zrobić grillowane bakłażany?
Grillowany bakłażan z serem pleśniowym z pewnością...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub