Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Sprzątanie > Mycie okien > Jak dobrze umyć okna?
Jak dobrze umyć okna?

Jak dobrze umyć okna?

, specjalista Tipy.pl
 3.5/5 (2 ocen)
Oceń 
Wielkie mycie okien przypada w polce przynajmniej raz w roku, a mianowicie przed świętami Wielkiej nocy. Wszystkie panie domu jak jeden mąż otwierają wtedy na oścież swoje okiennice i uparcie szorują póki blask szyb nie jest w stanie porazić sąsiada. Oczywistą sprawą jest jednak to, że okna należy myć częściej niż raz do roku, a żeby ułatwić tą czynność poniżej przedstawione jest kilka porad, których zadaniem jest właśnie przyspieszenie i ułatwienie pracy.
1
Jeśli ktoś zechciałby umyć okna przed innymi wielkimi świętami, a mianowicie Bożego Narodzenia, lepiej niech zachowa ostrożność, ponieważ szkło w niskiej temperaturze staje się bardzo kruche i łatwo ulega pęknięciom.
2
Tak jak zimnych dni należy unikać również zbyt słonecznych. Mycie okna w pełnym słońcu całkowicie mija się z celem. Każda nałożona przez nas warstwa wody, ze środkiem myjącym pod wpływem mocnego słońca, natychmiast wysycha, tworząc nieestetyczne smugi. Najlepiej więc do mycia okien nadają się pochmurne, ale suche dni.
3
Oszczędnie i ekologicznie umyjesz szyby wodą z dodatkiem octu (ocet możesz też zastąpić denaturatem). Do polerowania możesz natomiast użyć starych gazet (ale nie tych kolorowych śliskich), świetnie się w tej roli sprawdzają i nie pozostawiają smug.
4
Kilka kropel gliceryny, dodane do wody zapewnią szybom ochronę, przed osadzaniem się brudu i wszelkiego kurzu, także podczas deszczu nie będą powstawały smugi z wody. Zimą natomiast warto dodać trochę denaturatu do wody, szyby nie będą wtedy zamarzać.
Jak usunąć tłuste plamy?
Jak myć okna bez smug?
Jak czyścić meble?
Jak usunąć zapach potu z ubrań?
strona 1 z 2następna >
Przeczytaj teraz: Jak sprzątać mieszkanie?
 3.5/5 (2 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (0)

Jak umyć okno?
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub