Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Ogrody > Szkodniki, Choroby, Problemy > Jak pozbyć się kotów z ogrodu?

Jak pozbyć się kotów z ogrodu?

, specjalista Tipy.pl
 2.1/5 (28 ocen)
Oceń 
Jeżeli chcesz się pozbyć kotów ze swojego ogrodu, masz dwie opcje: naturalne albo chemiczne metody humanitarnego odstraszania zwierząt. Wiele osób zgodzi się, że koty są bardzo miłymi zwierzętami, ale jeśli mamy w ogrodzie warzywniak możemy mieć poważny problem. Futrzaki niszczą nam warzywa, grzebią w ziemi i podgryzają nam roślinki. Poniżej znajdziecie sprawdzone sposoby, które pomogą wam pozbyć się niechcianych kocich gości w ogrodzie.
1

Metody chemiczne.

Spray przeciw kotom

Możesz kupić odstraszacz dla kotów w sprayu w sklepie zoologicznym albo w sklepie z materiałami ogrodowymi. Jednak taki spray, nie stanowi długotrwałego rozwiązania, ponieważ środek chemiczny zazwyczaj zostaje spłukany przez deszcz.

2
Zraszacz

Naturalne metody.

Nie ma nic gorszego, niż zorientowanie się, że bezpańskie koty zniszczyły Twój ogród. Możesz rozwiązać ten problem w naturalny sposób, bez potrzeby sięgania po chemikalia.

Zraszacze i folie

Na przykład, koty nie lubią niespodzianek. Włączenie znienacka zraszacza, zapewni Ci skuteczne odstraszenie kotów. Poza tym, koty nie lubią też poruszania się po nieprzyjemnych powierzchniach. Owiń płot lub bramę, którymi koty dostają się do Twojego ogrodu, folią. Zamierzeniem jest stworzenie nieprzyjemnego podłoża, po którym będzie stąpać kot, a przy tym nie wyrządzi do zwierzęciu żadnego bólu.

3

Ruta zwyczajna

Niektóre rośliny mogą pomóc w odstraszeniu kotów. Ruta zwyczajna jest rośliną, której koty wyjątkowo nie znoszą. Jednak obchodź się z nią ostrożnie, gdyż może ona podrażniać ludzką skórę.

4

Inne metody

Jeżeli Twój ogród jest odwiedzany przez stałego kociego gościa, który wydaje się być dobrze odżywiony, najprawdopodobniej należy on do jednego z Twoich sąsiadów. Spróbuj dowiedzieć się do kogo należy zwierzę i przedyskutować sytuację z właścicielami, zaznaczając, że ich kot stał się szkodnikiem w Twoim ogrodzie. Z drugiej strony, jeżeli widać, że kot z pewnością jest bezpański, zadzwoń po straż miejską i sprawdź, czy jest możliwość jego usunięcia z Twojego ogrodu.

Jak zwalczyć nornice w ogrodzie?
Jak się pozbyć stonogi murowej?
Jak zwalczyć ślimaki?
Jak dbać o ogród jesienią?
 2.1/5 (28 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (14)

ane - 2014-10-14
Mam ten sam problem. Nie lubie kotow. Ja i moje dziecko mamy alergie na ich futro i zagraza to naszemu zdrowiu, a w ogrdzie ostatnio zauwazylam mnostwo nie proszonych gosci. Zdrowie mojego dziecka i moje czy kota? Odpowiedz juz znasz. Kupilam proce! Ucze sie strzelac!
c - 2014-08-16
zobaczcie ile pod tym artykułem agresji!!!ot cudowny gatunek ludzki. zabić, zniszczyć wszystko co się nie podoba. tak już jest że bezpańskie koty kręcą się tam, gdzie są myszy i jest trochę cieplej. normalne. walczą o życie. czy to takie dziwne? trochę empatii. a ze sposobów na kotki polecam zaadoptować. sama mam trzy (wysterylizowane, zadbane, więc silne), mają zadaszoną kuwetę i tylko tam sikają i robią kupę. no i tak im u mnie dobrze, że gonią intruzów, bo im zależy. proste, ale do tego trzeba myśleć. myśleć inaczej niż idiota.
do kociarzy - 2014-05-21
Taa rzodkiewka wyhodowana na kocich kupach a szczypiorek i pietruszka obsikane przez koty to oczywiście przysmaki.. Smacznego!
do kociarzy - 2014-05-21
Taa.. rzodkiewka wyhodowana na kocich kupach a szczypiorek i pietruszka obsikane przez koty to oczywiście przysmaki. Smacznego! ;/
common sense - 2014-02-24
Koty zabijają dla zabawy ptaki, płazy, gady, nietoperze. Gdyby do Twojego ogródka, Szanowny Kociarzu, przyłaził pies sąsiada, żeby obszczać Ci grządki i zabawić Twojego kota na śmierć, czy byłbyś zadowolony? Miejcie, Kociarze, odrobinę empatii i zrozumienia dla innych żywych istot.
Annihilator - 2013-07-16
Najpewniejszym sposobem na koty jest łopata pod ręką.
KOCIARA - 2013-06-14
A niby co takiego strasznego koty robia;p;p polaza sikna i tyle.......
skrzacik0007 - 2013-05-06
Wystarczy dobry pies :D
daria16rog - 2013-05-06
Ja mam już dosyć bezpańskich kotów łażących po mojej działce zostawiają tam swoje odchody i nawet nie wiesz kiedy i gdzie możesz stanąć na minie.
Julia - 2013-04-29
koty to są bardzo miłe i nieszkodliwe zwierzęta, kocham koty :)
grazyna2 - 2013-04-18
Nie wiem po co się ich pozbywać, ale jeśli już to proponuję wziąć psa ze schroniska- on popilnuje i koty odgoni
dobrykotek - 2013-04-11
Przecież koty są niezwykle pożyteczne w ogrodzie. Zero problemów z nornicami, kretami, myszami...
Bezpłatna, całodobowa pomoc w zwalczaniu szkodników ;) Zupełnie nie rozumiem tego artykułu...
Anna - 2013-03-11
Przecież kotek na działce przydaje je urody.
skrzacik0007 - 2013-03-01
Można je zastrzelić... z wiatrówki na przykład...
Dla niektórych entuzjastów ogrodnictwa wiosenne porządkowanie ogrodu jest jak drapanie paznokciem po tablicy, wiele...
Jak zrobić wiosenne porządki w ogrodzie?
Dla niektórych entuzjastów ogrodnictwa wiosenne porządkowanie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub