Tutaj jesteś: Komputery > Systemy Operacyjne > System Operacyjny Windows > Jak rozszerzyć partycję systemową Windows 7?
Jak rozszerzyć partycję systemową Windows 7?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.1/5 (23 ocen)
Oceń 

Partycja systemowa to partycja, której system Windows używa podczas uruchamiania. Zazwyczaj partycja systemowa jest partycją rozruchową zwłaszcza jeśli na komputerze zainstalowany jest tylko jeden system operacyjny. Użytkownicy zazwyczaj instalują programy z domyślnymi ustawieniami (czyli na partycji systemowej w katalogu „Program Files”), podczas aktualizowania systemu na dysku zapisywane są pliki, które umożliwiają usunięcie „dziur” w systemie operacyjnym i potrafią zająć na prawdę sporo miejsca. Zbyt mała ilość wolnego miejsca na partycji systemowej może powodować problemy przy pracy z systemem operacyjnym. Zaleca się aby ilość wolnego miejsca na dysku nie była mniejsza niż 10% rozmiaru partycji systemowej. Może okazać się, że ilość miejsca na partycji systemowej jest niewystarczająca i należy zwiększyć jej rozmiar. Windows 7 posiada wbudowany mechanizm do edycji rozmiaru partycji.

1
Zdefragmentuj dysk i utwórz kopię zapasową ważnych danych.
2
Po defragmentacji wybierz kolejno: Start -> Panel sterowania -> System zabezpieczenia -> Narzędzia administracyjne i uruchom „Zarządzanie komputerem”.
3
Kliknij dwukrotnie na „Magazyn”, później kliknij na „Zarządzanie dyskami”.
4

Aby zwiększyć rozmiar partycji systemowej musisz mieć nieprzydzielone miejsce, jeżeli nie ma takiego miejsca musisz zmniejszyć inną partycję. Kliknij prawym przyciskiem myszy na partycję, którą chcesz zmniejszyć i z menu wybierz „Zmniejsz wolumin”.

5

Wprowadź ilość miejsca do zmniejszenia (MB) i kliknij „Zmniejsz”. Pojawi się nieprzydzielone miejsce o takim samym rozmiarze jaki został wybrany.

6

Kliknij prawym przyciskiem myszy na partycję systemową i z menu wybierz „Rozszerz wolumin”. Pojawia się kreator rozszerzania woluminów kliknij „Dalej”, wybieramy ilość miejsca o jaką ma być zwiększona partycja. (nie może ona przekraczać rozmiaru nieprzydzielonego miejsca), kliknij „Zakończ”.

Jak usunąć GRUB-a?
Jak zrobić zdjęcie pulpitu?
Jak pokazać ukryte pliki?
Jak przenieść Moje Dokumenty na inny dysk?
Wskazówki
  • Do zwiększenia rozmiaru partycji systemowej zalecana jest defragmentacja dysku, jednak w niektórych przypadkach na końcu dysku znajdują się dane które blokują dostęp do edycji partycji. Wtedy wbudowany mechanizm do edycji partycji nie daje możliwości zmiany rozmiaru partycji. Pozostaje nam wtedy użycie zewnętrznego oprogramowania np. darmowego gparted.
 4.1/5 (23 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Chyba każdemu zdarzyło się zapomnieć jakieś ważne hasło. A jest co zapominać, bo loginów, PINów i ustawień, z których...
Zmiana zapomnianego hasła w Windows XP
Chyba każdemu zdarzyło się zapomnieć jakieś ważne...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub