Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Sprzątanie > Środki czyszczące > Jak wyczyścić fugi?
Jak wyczyścić fugi?

Jak wyczyścić fugi?

, specjalista Tipy.pl
 3.8/5 (5 ocen)
Oceń 
Piękne, świeżo położone kafelki zachwycają czystością i świeżością. Nie zdajemy sobie do końca jednak sprawy, że dużą zasługą takiego ładnego wyglądu są świeże fugi. Jednak musimy liczyć się z tym, że bardzo szybko się brudzą, a ponieważ rowek z fugą znajduje się nieco niżej od powierzchni kafelka, trudno je zachować w czystości. Zwłaszcza białe fugi mogą zżółknąć, lub co gorsza może się w nich pojawić grzyb. Poniżej znajduje się kilka sposobów, na skuteczne czyszczenie fug.
1
Proszek do pieczenia jest świetnym środkiem czyszczącym. Wystarczy go nanieść na brudne fugi i pozostawić na co najmniej 20 minut, żeby proszek zdążył się "wgryźć". Po tym czasie ścieramy proszek wilgotną ściereczką, po czym zmywamy całe kafelki tak jak zawsze.
2
Ocet, czyli jeden z najpowszechniejszych i najbardziej znanych domowych środków „na wszystko”. Przygotowujemy roztwór w proporcjach: jedna część octu na dwie części wody i przy użyciu starej szczoteczki do zębów zaciekle i wytrwale szorujemy fugi.
3
Jeśli chcemy wzmocnić działanie octu, możemy go zmieszać z sodą, dzięki temu zniwelujemy również nieprzyjemny octowy zapach. Należy przygotować papkę z dwóch części wody, jednej części octu i takiej ilości sody, aby powstała konsystencja papki. Nakładamy ją na fugi i odczekujemy 10 minut, po czym szorujemy szczoteczką fugi i zmywamy je wodą.
4
Jeśli nie mamy pod ręką żadnych innych środków możemy wykorzystać zwykłą białą pastę do zębów i wyszorować fugi szczoteczką dokładnie w taki sam sposób jak czyścimy zęby. Ostatecznie możemy też użyć zwykłego płynu do naczyń typu Ludwik - nalewamy nieco płynu na szczoteczkę i szorujemy, po czym zmywamy wodą i wycieramy fugi do sucha.
strona 1 z 2następna >
 3.8/5 (5 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (0)

Przypalił Ci się Twój ulubiony garnek? Żaden problem. Dowiesz się tu jak go wyczyścić, aby wyglądał jak nowy.
Jak wyczyścić przypalony garnek?
Przypalił Ci się Twój ulubiony garnek? Żaden problem...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub