Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Sprzątanie > Środki czyszczące > Jak wyczyścić fugi?
Jak wyczyścić fugi?

Jak wyczyścić fugi?

, specjalista Tipy.pl
 3.9/5 (9 ocen)
Oceń 
Piękne, świeżo położone kafelki zachwycają czystością i świeżością. Nie zdajemy sobie do końca jednak sprawy, że dużą zasługą takiego ładnego wyglądu są świeże fugi. Jednak musimy liczyć się z tym, że bardzo szybko się brudzą, a ponieważ rowek z fugą znajduje się nieco niżej od powierzchni kafelka, trudno je zachować w czystości. Zwłaszcza białe fugi mogą zżółknąć, lub co gorsza może się w nich pojawić grzyb. Poniżej znajduje się kilka sposobów, na skuteczne czyszczenie fug.
1
Proszek do pieczenia jest świetnym środkiem czyszczącym. Wystarczy go nanieść na brudne fugi i pozostawić na co najmniej 20 minut, żeby proszek zdążył się "wgryźć". Po tym czasie ścieramy proszek wilgotną ściereczką, po czym zmywamy całe kafelki tak jak zawsze.
2
Ocet, czyli jeden z najpowszechniejszych i najbardziej znanych domowych środków „na wszystko”. Przygotowujemy roztwór w proporcjach: jedna część octu na dwie części wody i przy użyciu starej szczoteczki do zębów zaciekle i wytrwale szorujemy fugi.
3
Jeśli chcemy wzmocnić działanie octu, możemy go zmieszać z sodą, dzięki temu zniwelujemy również nieprzyjemny octowy zapach. Należy przygotować papkę z dwóch części wody, jednej części octu i takiej ilości sody, aby powstała konsystencja papki. Nakładamy ją na fugi i odczekujemy 10 minut, po czym szorujemy szczoteczką fugi i zmywamy je wodą.
4
Jeśli nie mamy pod ręką żadnych innych środków możemy wykorzystać zwykłą białą pastę do zębów i wyszorować fugi szczoteczką dokładnie w taki sam sposób jak czyścimy zęby. Ostatecznie możemy też użyć zwykłego płynu do naczyń typu Ludwik - nalewamy nieco płynu na szczoteczkę i szorujemy, po czym zmywamy wodą i wycieramy fugi do sucha.
Jak wyczyścić przypalony garnek?
Jak usunąć zapach moczu?
Jak przetkać zlew bez użycia chemii?
Jak pozbyć się zapachu papierosów?
strona 1 z 2następna >
 3.9/5 (9 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Przypalony garnek potrafi spędzić sen z powiek niejednej osobie. Bez niego trudno przygotować jakiekolwiek danie. Jeśli...
Jak wyczyścić przypalony garnek?
Przypalony garnek potrafi spędzić sen z powiek niejednej...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub