Tutaj jesteś: Komputery > Systemy Operacyjne > System Operacyjny Windows > Jak zmienić literę dysku?

Jak zmienić literę dysku?

, specjalista Tipy.pl
 4.4/5 (14 ocen)
Oceń 
Poniżej znajduje się opis w jaki sposób zmienić literę dysku w systemie Windows XP/ Vista/ 7 przy użyciu narzędzia do zarządzania dyskami. W bardzo łatwy sposób można zmienić literę partycji dysku twardego, napędu CD/DVD czy każdego innego urządzenia przenośnego. Do dysków można przypisać litery od A do Z, litery A i B są zarezerwowane dla stacji dyskietek. Jeśli w komputerze nie ma zainstalowanej stacji dyskietek litery te można przypisać do urządzeń przenośnych. Litery od C do Z wykorzystuje się do dysków twardych i napędów CD/DVD.
1
Aby zmienić literę dysku kliknij kolejno:

Dla Windows XP: Start -> Panel sterowania -> Wydajność i konserwacja -> Narzędzia administracyjne.

Dla Windows Vista: Start -> Panel sterowania -> System i konserwacja-> Narzędzia administracyjne.

Dla Windows 7: Start -> Panel Sterowania -> System i zabezpieczenia -> Narzędzia administracyjne.
2
Kliknij dwukrotnie „Zarządzanie komputerem”, rozwiń „Magazyn” i kliknij na „Zarządzanie dyskami”.
3
Prawym przyciskiem myszy kliknij na dysk, którego literę chcesz zmienić i wybierz „Zmień literę dysku i ścieżki…”
4
Kliknij „Zmień…” i wybierz literę, którą chcesz przypisać wybranemu dyskowi i kliknij „OK”.
Jak usunąć programy z autostartu?
Jak usunąć GRUB-a?
Jak zmienić ekran logowania Windows 7?
Jak zainstalować Ubuntu z pendrive'a?
Wskazówki
  • Systemowe narzędzie do zarządzania dyskami nie daje możliwości zmiany litery dysku systemowego i rozruchowego.
 4.4/5 (14 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (0)

Umiejętność zrobienia zrzutu ekranu może być bardzo pomocna. Jeśli pojawi się jakikolwiek problem z komputerem, zawsze...
Jak zrobić zdjęcie pulpitu?
Umiejętność zrobienia zrzutu ekranu może być bardzo pomocna. Jeśli pojawi się...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub