Tutaj jesteś: Komputery > Systemy Operacyjne > System Operacyjny Windows > Jak zmienić literę dysku?

Jak zmienić literę dysku?

, specjalista Tipy.pl
 4.4/5 (14 ocen)
Oceń 
Poniżej znajduje się opis w jaki sposób zmienić literę dysku w systemie Windows XP/ Vista/ 7 przy użyciu narzędzia do zarządzania dyskami. W bardzo łatwy sposób można zmienić literę partycji dysku twardego, napędu CD/DVD czy każdego innego urządzenia przenośnego. Do dysków można przypisać litery od A do Z, litery A i B są zarezerwowane dla stacji dyskietek. Jeśli w komputerze nie ma zainstalowanej stacji dyskietek litery te można przypisać do urządzeń przenośnych. Litery od C do Z wykorzystuje się do dysków twardych i napędów CD/DVD.
1
Aby zmienić literę dysku kliknij kolejno:

Dla Windows XP: Start -> Panel sterowania -> Wydajność i konserwacja -> Narzędzia administracyjne.

Dla Windows Vista: Start -> Panel sterowania -> System i konserwacja-> Narzędzia administracyjne.

Dla Windows 7: Start -> Panel Sterowania -> System i zabezpieczenia -> Narzędzia administracyjne.
2
Kliknij dwukrotnie „Zarządzanie komputerem”, rozwiń „Magazyn” i kliknij na „Zarządzanie dyskami”.
3
Prawym przyciskiem myszy kliknij na dysk, którego literę chcesz zmienić i wybierz „Zmień literę dysku i ścieżki…”
4
Kliknij „Zmień…” i wybierz literę, którą chcesz przypisać wybranemu dyskowi i kliknij „OK”.
Jak nagrywać płyty w Windows 7?
Jak przyspieszyć Windows 7?
Jak przenieść Moje Dokumenty na inny dysk?
Jak przeinstalować Windows 7?
Wskazówki
  • Systemowe narzędzie do zarządzania dyskami nie daje możliwości zmiany litery dysku systemowego i rozruchowego.
Przeczytaj teraz: Jak zrobić zrzut ekranu?
 4.4/5 (14 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

<p>Windows 7 uznawany jest za dobry system operacyjny. Działa on stabilnie i stosunkowo szybko, jednak wykonując kilka...
Jak przyspieszyć Windows 7?
Windows 7 uznawany jest za dobry system operacyjny. Działa on stabilnie i stosunkowo...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub