Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Higiena Osobista > Pielęgnacja dłoni i stóp > Jak usunąć odciski?
Jak usunąć odciski?

Jak usunąć odciski?

, specjalista Tipy.pl
 2.7/5 (354 ocen)
Oceń 
Odciski na stopach powstają głównie w miejscach, gdzie stopa narażona jest na największy nacisk na podłoże. A więc często jest to "poduszka" stopy, śródstopie, rzadko pięta. Mówimy tu od bolesnych punktach, zazwyczaj wielkości groszku, pozostających w większości pod skórą i powodujących szczególny dyskomfort, a czasem nawet ból. Poniżej podaję kilka sposobów usuwania tych odcisków.
Środka do usuwania odcisków, Pumeksu, Polerki do stóp, Przyborów do paznokci, Krem lub puder do stóp, Wkładki do stóp z odciskami.
1
Na umyte stopy wcieraj krem zawierający masło kakaowe, krem z witaminą A lub lanoliną. Pomoże on zmiękczyć stopy i odciski, a nawet rozmiękczy je na tyle, że nie będą bolesne i niemal znikną.
2
Aby zmniejszyć dolegliwości podczas chodzenia, naklejaj na odciski specjalne plastry - te lecznicze, ze specjalnym otworem napełnionym substancją usuwającą odcisk (plaster śląski) lub te ochronne, z miękkim bawełnianym opatrunkiem.
3
Mocz stopy w ciepłej wodzie z mydłem przez około 15 minut, potem ścieraj pumeksem miejsca z odciskami. Pumeks pomoże zetrzeć dużą ilość naskórka nagromadzonego na odcisku.
4
Na zatwardziałe, długo hodowane odciski proponuję płyn do ich usuwania, dostępny w aptekach lub plastry z kwasem salicylowym o 40% stężeniu.
5
Jeżeli odciski utrudniają ci chodzenie, kup w aptece specjalne poduszeczki na odciski z otworem, który dopasowujesz do odcisku, by chodząc nie odczuwać bólu. Najbardziej popularne poduszeczki mają kształt podkowy, ale zapytaj o wszystkie modele, by wybrać najlepiej dopasowany do twoich potrzeb.
6
Nie ubieraj obcisłych butów, ani tych na wysokim obcasie. Odciski są w nich narażone na dodatkowe obciążenia, a ty będziesz odczuwać większy dyskomfort.
Jak wyleczyć świerzb domowymi sposobami?
Jak leczyć zastrzał palca?
Jak pozbyć się brodawek płaskich?
Jak usunąć nagniotki?
Ostrzeżenia
  • Nigdy nie wycinaj odcisków nożyczkami lub innym ostrym narzędziem.
  • Jeżeli stosowanie którejkolwiek z przedstawionych metod spowoduje ból, pieczenie, zaczerwienienie lub inne niepożądane reakcje skóry, należy skonsultować z lekarzem.
 2.7/5 (354 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (12)

irma7 - 2014-07-09
A jak usunąć odciski między palcami ?
helena273 - 2014-06-02
Na odciski bardzo dobry jest por /zielone liście/ moczony przez 24 godz. w occie i przykładany przez 2 lub 3 noce.Pózniej wymoczyć i oderwać.Jeżeli ktoś ma problemy z szorstkimi piętami to tez można przykładać pory z octu.
patryk - 2013-07-11
Mialem odcisk przez lata... pomogl pies. Jesli lubi to to dajcie polizac stopy psu. 2-3 dni i zeszlo :)
rakan - 2012-07-05
ja oderwałem odcisk ze stopy był duży teraz nie mam w tym miejscu skóry i boli jak nie wiem nie moge chodzić
Sofokles - 2011-06-24
ja mialem kilka odciskow ktore byly bolesne i kupilem w aptece masc ''ABE'' nakladalem ja prze caly tydzien 2 razy dziennie wymoczylem nogi oderwalem ta masc razem z odciskiem i nie juz nie mam.Polecam
Golabeczka - 2010-07-06
Sposób na odciski i modzele:

Cebulę wkładamy na 1 godzinę do octu a potem kładziemy ją na odcisk i owijamy bandażem na noc (cebula musi całą noc przylegać do odcisku). Czynność powtarzamy przez 3 dni. Po 3 dniach moczymy nogę w ciepłej wodzie z mydłem.
evciaa - 2010-07-05
jak usunąc odcisk chdzi mi o to jak go oderwac? bo wszędzie pisze że go usunąc ale nie odrywac ;/
dolce&gabbana - 2010-01-20
Mam juz odcisk trzy lata nie wiem co robic ;/;/ nic nie daje ;/ raz poraz sobie go wycinam brzytwa ....
Maniana - 2009-12-07
Może masz kurzajki. Jak są dojrzałe to ciemnieją. Zwykle są na stopach lub dłoniach. Przy ich naciśnięciu odczuwa się ból. Mają duże korzenie. Można je usunąć w domu za pomocą specjalnych płynów które możesz kupić w aptece (np. Wartner) lub wypalić ciekłym azotem u dermatologa. (wpisz w Google "kurzajka" i przejdź na grafikę. tam jest dużo zdjęć - możesz porównać do siebie aby określić czy na pewno masz do czynienia z kurzajką).
kurczak - 2009-12-06
moj odcisk ma w srodku jakies korzenie . sa one czarne probowalam je wyrywac penseta . i wyrwalam . bardzo to bolalo . co mam zrobic ?? one sie rozprzestrzeniaja .
madzius - 2009-12-05
ja mam taki ni to odcisk ni to co to .
jest to głębokie. I w środku ma czarny chyba korzeń. Próbowałam usuwać go pensetą i go wyciągnełam . Strasznie mnie to bolało. tych korzeni jest sporo. co mam z tym zrobić?? prócz iść do lekarza ?
Alina78 - 2009-10-26
Od odcisków trzeba odróŻnić zrogowaciały naskórek, ktory doskonale zmiękcza i zapobiega pękaniu pięt krem Keranorm, który należy wmasowywać po wieczornej kąpieli.
Wybierając się na stok często szukasz odpowiedniego ubrania, które pozwoli Ci na zachowanie ciepłoty ciała i pozostanie...
Jak się ubrać na narty lub snowboard?
Wybierając się na stok często szukasz odpowiedniego...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub