Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Higiena Osobista > Pielęgnacja dłoni i stóp > Jak usunąć odciski?
Jak usunąć odciski?

Jak usunąć odciski?

, specjalista Tipy.pl
 2.7/5 (354 ocen)
Oceń 
Odciski na stopach powstają głównie w miejscach, gdzie stopa narażona jest na największy nacisk na podłoże. A więc często jest to "poduszka" stopy, śródstopie, rzadko pięta. Mówimy tu od bolesnych punktach, zazwyczaj wielkości groszku, pozostających w większości pod skórą i powodujących szczególny dyskomfort, a czasem nawet ból. Poniżej podaję kilka sposobów usuwania tych odcisków.
Środka do usuwania odcisków, Pumeksu, Polerki do stóp, Przyborów do paznokci, Krem lub puder do stóp, Wkładki do stóp z odciskami.
1
Na umyte stopy wcieraj krem zawierający masło kakaowe, krem z witaminą A lub lanoliną. Pomoże on zmiękczyć stopy i odciski, a nawet rozmiękczy je na tyle, że nie będą bolesne i niemal znikną.
2
Aby zmniejszyć dolegliwości podczas chodzenia, naklejaj na odciski specjalne plastry - te lecznicze, ze specjalnym otworem napełnionym substancją usuwającą odcisk (plaster śląski) lub te ochronne, z miękkim bawełnianym opatrunkiem.
3
Mocz stopy w ciepłej wodzie z mydłem przez około 15 minut, potem ścieraj pumeksem miejsca z odciskami. Pumeks pomoże zetrzeć dużą ilość naskórka nagromadzonego na odcisku.
4
Na zatwardziałe, długo hodowane odciski proponuję płyn do ich usuwania, dostępny w aptekach lub plastry z kwasem salicylowym o 40% stężeniu.
5
Jeżeli odciski utrudniają ci chodzenie, kup w aptece specjalne poduszeczki na odciski z otworem, który dopasowujesz do odcisku, by chodząc nie odczuwać bólu. Najbardziej popularne poduszeczki mają kształt podkowy, ale zapytaj o wszystkie modele, by wybrać najlepiej dopasowany do twoich potrzeb.
6
Nie ubieraj obcisłych butów, ani tych na wysokim obcasie. Odciski są w nich narażone na dodatkowe obciążenia, a ty będziesz odczuwać większy dyskomfort.
Ostrzeżenia
  • Nigdy nie wycinaj odcisków nożyczkami lub innym ostrym narzędziem.
  • Jeżeli stosowanie którejkolwiek z przedstawionych metod spowoduje ból, pieczenie, zaczerwienienie lub inne niepożądane reakcje skóry, należy skonsultować z lekarzem.
 2.7/5 (354 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (10)

patryk - 2013-07-11
Mialem odcisk przez lata... pomogl pies. Jesli lubi to to dajcie polizac stopy psu. 2-3 dni i zeszlo :)
rakan - 2012-07-05
ja oderwałem odcisk ze stopy był duży teraz nie mam w tym miejscu skóry i boli jak nie wiem nie moge chodzić
Sofokles - 2011-06-24
ja mialem kilka odciskow ktore byly bolesne i kupilem w aptece masc ''ABE'' nakladalem ja prze caly tydzien 2 razy dziennie wymoczylem nogi oderwalem ta masc razem z odciskiem i nie juz nie mam.Polecam
Golabeczka - 2010-07-06
Sposób na odciski i modzele:

Cebulę wkładamy na 1 godzinę do octu a potem kładziemy ją na odcisk i owijamy bandażem na noc (cebula musi całą noc przylegać do odcisku). Czynność powtarzamy przez 3 dni. Po 3 dniach moczymy nogę w ciepłej wodzie z mydłem.
evciaa - 2010-07-05
jak usunąc odcisk chdzi mi o to jak go oderwac? bo wszędzie pisze że go usunąc ale nie odrywac ;/
dolce&gabbana - 2010-01-20
Mam juz odcisk trzy lata nie wiem co robic ;/;/ nic nie daje ;/ raz poraz sobie go wycinam brzytwa ....
Maniana - 2009-12-07
Może masz kurzajki. Jak są dojrzałe to ciemnieją. Zwykle są na stopach lub dłoniach. Przy ich naciśnięciu odczuwa się ból. Mają duże korzenie. Można je usunąć w domu za pomocą specjalnych płynów które możesz kupić w aptece (np. Wartner) lub wypalić ciekłym azotem u dermatologa. (wpisz w Google "kurzajka" i przejdź na grafikę. tam jest dużo zdjęć - możesz porównać do siebie aby określić czy na pewno masz do czynienia z kurzajką).
kurczak - 2009-12-06
moj odcisk ma w srodku jakies korzenie . sa one czarne probowalam je wyrywac penseta . i wyrwalam . bardzo to bolalo . co mam zrobic ?? one sie rozprzestrzeniaja .
madzius - 2009-12-05
ja mam taki ni to odcisk ni to co to .
jest to głębokie. I w środku ma czarny chyba korzeń. Próbowałam usuwać go pensetą i go wyciągnełam . Strasznie mnie to bolało. tych korzeni jest sporo. co mam z tym zrobić?? prócz iść do lekarza ?
Alina78 - 2009-10-26
Od odcisków trzeba odróŻnić zrogowaciały naskórek, ktory doskonale zmiękcza i zapobiega pękaniu pięt krem Keranorm, który należy wmasowywać po wieczornej kąpieli.
Okna, okna, okna, gdziekolwiek się nie odwrócisz, wszędzie zobaczysz okna. Okna mogą wydawać się czyste, ale w...
Jak umyć okno?
Okna, okna, okna, gdziekolwiek się nie odwrócisz, wszędzie zobaczysz okna. Okna mogą...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub